۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

زینب جلالیان زندانی سیاسی محکوم بە حبس ابد از زندان مرکزی خوی بە مکانی نامعلوم منتقل شدە است

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، روز سەشنبە ٩ اردیبهشت ٩٩ (٢٨ آوریل ٢٠٢٠)، زینب جلالیان، زندانی سیاسی محکوم بە حبس ابد، از زندان مرکزی خوی بە مکان نامعلومی منتقل شدە است.
شبکە حقوق بشر کردستان در اینبارە نوشتە است ” تیمی از نیروهای امنیتی با حضور در زندان خوی و بدون ارائه دلیل مشخصی زینب جلالیان را با خود برده‌اند.“

مسئولان زندان خوی بە خانوادە جلالیان گفتەاند کە احتمالا پرونده‌ایی تازه برای زینب جلالیان گشوده شده است و به نظر می‌رسد او را به بازجویی درباره اتهامات جدید به یکی از زندان‌های استان تهران منتقل کرده‌اند.
زینب جلالیان زندانی سیاسی کرد، متولد سال ١٣٦١ روستای دیم قشلاق شهرستان ماکو می باشد و از سال ۱۳۸۷ بدون داشتن حق مرخصی در زندان به سر می‌برد.
وی در سال ۱۳۸۶ در کرمانشاه بازداشت و در آذر ماه ١٣٨٧ از سوی شعبە یک دادگاه انقلاب کرمانشاه بە ریاست قاضی مرادی به اتهام خروج غیر قانونی از کشور به یک سال حبس تعزیری و به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به اعدام محکوم شد. حکم اعدام زینب جلالیان در سال ١٣٨٨ از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.
در آبان ماه ١٣٩٠ حکم اعدام زینب جلالیان با عفو علی خامنەای، از اعدام بە حبس ابد کاهش یافت.
زینب جلالیان از زمان بازداشت در زندان دیزل آباد کرمانشاه محبوس بودە و سال ١٣٨٨ بە مدت پنج ماه بە بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل شدە و دوبارە بە این زندان بازگرداندە شدە بود.
این زندانی سیاسی نهایتا در آذرماه ١٣٩٣ با موافقت دادستانی و ادارە اطلاعات از زندان کرمانشاه بە زندان خوی منتقل و از آن زمان در زندان خوی محبوس بودە است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...