۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

گفت‌وگوی سفیر اوکراین در کانادا با خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی؛ رژیم ایران کوتاهی کرده است

به گزارش صدای آمریکا-سفیر اوکراین در کانادا با ابراز نارضایتی شدید از کوتاهی رژیم ایران برای ارسال جعبه سیاه تاکید کرد که «این جعبه حتما در حضور نمایندگان کانادا خوانده خواهد شد.»
انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز پی‌اس۷۵۲ در صفحه توئیتر خود روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه اعلام کرد که سفیر اوکراین در کانادا در جلسه با این انجمن اظهار کرد که «حکومت ایران قصد دارد بین سایر کشورهای این پرونده اختلاف بیندازد.»

بنابر این گزارش، سفیر اوکراین همچنین از کوتاهی رژیم ایران در «ارسال جعبه سیاه» ابراز نارضایتی شدید کرد.
همچنین سفیر اوکراین ماجرای مذاکرات پنهانی با حکومت ایران را تکذیب کرده و گفت «هیچ قرار پنهانی بین ایران و اوکراین وجود ندارد و هر تماس ایران با اوکراین بلافاصله به اطلاع طرف کانادایی می‌رسد.»
«انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز پی‌اس۷۵۲»، که به تازگی اعلام موجودیت کرده، به عنوان نهادی مستقل که به منظور دادخواهی از سوی خانواده های قربانیان تشکیل شده است.
پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین المللی اوکراین، که در تاریخ هشتم ژانویه ۲۰۲۰ با ۱۷۶ سرنشین از فرودگاه امام خمینی تهران راهی کی‌یف پایخت اوکراین بود، دقایقی پس از آغاز مسیر خود بر اثر حمله موشکی سپاه در حوالی شهر جدید پرند استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن، که عمدتا شهروند ایرانی بودند، کشته شدند.
در حالی که چندین ماه از سقوط این هواپیمای مسافربری در ایران توسط سپاه پاسداران، گذشته اما رژیم ایران جعبه سیاه این هواپیما را هنوز تحویل نداده است.
پیشتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از ایران خواسته بود تا جعبه‌های سیاه هواپیما را به این کشور تحویل دهد همچنین،وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین چندی پیش از ادامه فشار اوکراین بر جمهوری اسلامی برای تحویل دادن جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی سرنگون شده توسط سپاه پاسداران و شناسایی کسی که فرمان شلیک موشک به این هواپیما را داد، خبر داده بود.
همچنین مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، چندی پیش با اشاره به گذشت ۱۰۰ روز از سقوط یک هواپیمای مسافربری در ایران توسط سپاه پاسداران، درخواست کرد که رژیم ایران جعبه سیاه این هواپیما را تحویل دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...