۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

خواهر علی یونسی دانشجوی بازداشتی در ایران: وقتی در خیابان می‌زنید، در انفرادی چه شکنجه‌ای می‌کنید؟

به گزارش صدای آمریکا- با گذشت پانزده روز از بازداشت «علی یونسی» فعال دانشجویی و از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در تهران، خانواده این دانشجو از وضعیت سلامت او ابراز نگرانی کرده و خواستار توضیح مقامات درباره علت بازداشت این دانشجو شدند.

 آیدا یونسی، خواهر علی یونسی، با انتشار یک ویدئو در صفحه توئیتر خود خطاب به مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفته است: «کجای قوانین نوشته می توان یک جوان ۲۰ ساله را مورد ضرب و شتم قرار داد و پدر و مادرش را با صورت خونی شوکه کرد؟»
او با اشاره به ضرب وشتم علی یونسی در زمان بازداشت، افزود: «وقتی علی را این گونه در خیابان زدید و به خانه آوردید، در انفرادی چه شکنجه‌ای می‌کنید؟»
خواهر علی یونسی اتهام اعلام شده برای برادرش را «اقدام به تخریب» عنوان کرد.
همچنین رضا یونسی، برادر علی یونسی، نیز پیشتر در توئیتر نوشته بود که علی‌رغم وعده داده شده، برادرش روز شنبه آزاد نشده است.
علی یونسی، دانشجوی مهندسی کامپیوتر، و امیرحسین مرادی، دانشجوی فیزیک، روز جمعه ۲۲ فروردین توسط نیروهای لباس شخصی، بدون ارائه حکم و با ضرب و شتم در محل سکونت خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
این بازداشت‌ها در حالی توسط نیروهای امنیتی در ایران صورت می‌گیرد که فعالان حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران در پی شیوع ویروس کرونا خواستار آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی از زندان‌های ایران شده است.
همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۶ فروردین ماه در یک کنفرانس خبری گفت: «ما نه تنها از سوریه، که از جمهوری اسلامی ایران هم خواسته‌ایم در این شرایط نه تنها شهروندان آمریکایی، بلکه تمامی کسانی که ناعادلانه به زندان افتاده‌اند را آزاد کند. این اقدامی بشردوستانه است و گذشته از این‌که این افراد غیرقانونی به زندان افتاده‌اند، در این شرایط اصل بشردوستی حکم می‌کند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...