۱۳۹۹ فروردین ۲۳, شنبه

تشکل‌های معلمان خواستار آزادی یا مرخصی محمد حبیبی از زندان شدند

به گزارش رادیو فردا-پانزده تشکل صنفی فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به رئيس قوه قضاییه، خواستار اعطای مرخصی به محمد حبیبی، معلم زندانی، شده و گفته‌اند او به بیماری ریوی مبتلاست و به خاطر کرونا در معرض خطر قرار دارد.

در این نامه‌ که روز شنبه، ۲۳ فروردین، در کانال تلگرامی «کانال صنفی معلمان ایران» منتشر شده، خطاب به ابراهیم رئیسی آمده است: «آن چه مورد انتظار است، افرادی نظیر حبیبی با دستور صریح شما هر چه سریع‌تر آزاد و یا حداقل به مرخصی اعزام شوند‌.»


نویسندگان این نامه همچنین از رئیس قوه قضائیه خواسته‌اند در مورد آزادی یا حداقل مرخصی سایر زندانیان سیاسی و حتی عادی که حضورشان در جامعه خطری برای امنیت مردم ایجاد نمی‌کند، اقدامات فوری انجام دهد.

در سال‌های اخیر، شماری از فعالان صنفی معلمان ایران با برخوردهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی مواجه شده‌اند.

محمد حبیبی خوزانی یکی از این معلمان است که با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به تحمل بیش از ۱۰ سال حبس (هفت سال و نیم قابل اجرا) محکوم شده و از اردیبهشت ۱۳۹۷ در زندان به سر می‌برد.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی می‌گویند نزدیک به صد هزار زندانی را برای در امان ماندن از خطر ابتلا به کرونا در زندان‌ها به مرخصی فرستاده‌اند.

با این حال شمار زیادی ار زندانیان سیاسی و عقیدتی که جمهوری اسلامی از آنها با عنوان «امنیتی» یاد می‌کند، همچنان از استفاده از حق مرخصی خود محروم مانده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...