۱۳۹۹ فروردین ۲۳, شنبه

سیل و آب‌گرفتگی در ۱۶ استان ایران در پی بارش شدید برف

به گزارش رادیو فردا-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد در ۷۲ ساعت اخیر، ۱۶ استان کشور دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند.

مرتضی سلیمی روز شنبه، ۲۳ فروردین، به خبرگزاری ایرنا گفت که در این مدت، ماموران این سازمان، به یکهزار و ۵۲ نفر در ۲۹ شهر و روستا و یک محور کوهستانی امدادرسانی کرده‌اند.


این مقام سازمان هلال احمر، استان‌های درگیر سیل و آب‌گرفتگی را اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد معرفی کرد.

اسکان اضطراری، انتقال به مکان‌های امن، نجات سرنشینان خودروهای گرفتار در سیل و تخلیه آب از مناطق مسکونی از جمله اقدامات این سازمان گزارش شده است.

در روزهای اخیر، بارش‌ شدید برف و باران در نقاط مختلف ایران سیلاب و آب‌گرفتگی ایجاد کرده است.

صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، نیز روز جمعه، ۲۲ فروردین به خبرگزاری فارس گفته بود بارش‌ها در ایران تا ۲۶ فروردین ادامه دارد و از روز ۲۷ فروردین سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.

وی ضمن هشدار نسبت به بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها، توصیه کرد علاوه بر ضرورت پیش‌بینی خطرات در این زمینه، باید برای حفاظت از محصولات کشاورزی نیز دستورالعمل‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...