۱۳۹۷ اسفند ۱۷, جمعه

مادر مایکل وایت، شهروند آمریکایی بازداشتی در ایران؛ فرزندم پس از بازداشت کتک خورده است

خبرگزاری هرانا – جوآن وایت، مادر مایکل وایت، شهروند آمریکایی بازداشتی در ایران گفته است که فرزندش پس از بازداشت در ایران کتک خورده است، پولی برای استخدام وکیل ندارد و نمی‌داند به چه اتهام هایی بازداشت و زندانی شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدای آمریکا، امروز سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷، جوآن وایت، مادر مایکل وایت، شهروند آمریکایی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد و عضو سابق نیروی دریایی آمریکا، به روزنامه نیویورک تایمز گفته است که فرزندش پس از بازداشت در ایران کتک خورده است، پولی برای استخدام وکیل ندارد و نمی‌داند به چه اتهام‌هایی بازداشت و زندانی شده است.

جوآن وایت به روزنامه نیویورک تایمز گفت که فرزندش در این مدت دست کم دو بار در دادگاه حاضر شده و وضعیت جسمی او هم بدتر از پیش شده است.

خانم وایت پیشتر به نیویورک تایمز گفته است پسرش مایکل ر. وایت، ۴۶ ساله، تابستان سال جاری برای چندمین بار به ایران سفر کرده بود تا دوست‌ دختر ایرانی ‌خود را ببیند، اما هرگز به پرواز بازگشت خود نرسیده است. مایکل وایت قرار بوده ۶ تیرماه از دبی به آمریکا پرواز کند. به نوشته نیویورک تایمز، او در مشهد بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در زندان وکیل آباد به سر می برد.

مادر او که خبر ناپدید شدن پسرش را به وزارت خارجه آمریکا اطلاع داده، به نیویورک تایمز گفته است که تا سه هفته پیش نمی دانسته چه بر سر پسرش آمده است تا اینکه مقامات وزارت خارجه آمریکا به او خبر دادند که پسرش در ایران زندانی است.

مایکل وایت که سابقه خدمت در نیروی دریایی آمریکا را دارد، به گفته مادرش “پنج یا شش بار” برای دیدار با زنی که او دوست دختر خود معرفی ‌کرده‌ به ایران سفر کرده بود.

 وزارت خارجه آمریکا پیش از این با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرده که از بازداشت یک شهروند  آمریکایی دیگر در ایران مطلع است اما از او نام نبرده است.

دستکم ۴ شهروند آمریکایی و ۱ مقیم قانونی ایالات متحده در حال حاضر در ایران در زندان به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...