۱۳۹۷ اسفند ۱۹, یکشنبه

کودک آزاری پدر معتاد به مواد مخدر؛ دختر ۱۳ ساله در معرض ازدواج اجباری

خبرگزاری هرانا – با گزارش زنی از آزار و اذیت فرزندان توسط همسرش که معتاد به مواد مخدر نیز هست، پرونده ای در بخش مددکاری اجتماعی یکی از کلانتری های مشهد باز شده است. این زن به کارشناس اجتماعی گفت “شوهرش که دو زن دارد رفتاری پرخاشگرانه دارد” او اضافه کرد “همسرم چند روز قبل پسر سه ساله ام را که ناراحتی قلبی نیز دارد کتک زده و برای آن که صدای گریه هایش را نشنود او را درون ماشین لباس شویی زندانی کرده بود. اکنون دختر ۱۳ ساله ام نیز با چشمانی گریان و سر و صورتی کبود به منزل پدر بزرگش پناه برده تا با مردی که ۱۵ سال از خودش بزرگ تر است ازدواج نکند.”

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، امروز شنبه ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۷، یک زن ۳۵ ساله مشهدی با مراجعه به کلانتری پنج تن مشهد، کودک آزاری های همسرش را روایت کرده است و از مسئولین تقاضای کمک کرده است. گزارش ها حاکی است که محمد ولیان (رئیس کلانتری پنج تن) جهت بررسی و رسیدگی، دستور تشکیل پرونده ای در دایره مددکاری اجتماعی کلانتری را داده است.
این زن از زندگی خویش و نحوه آزار فرزندانش توسط همسرش چنین روایت می کند: “زمانی به اشتباهات بزرگ در زندگی ام پی بردم که دیگر خیلی دیر شده و همسرم با زن دیگری ازدواج کرده بود حالا هم این زندگی درحالی به آستانه نابودی کشیده است که همسرم قصد دارد دختر ۱۳ ساله ام را به مردی شوهر بدهد که…”
وی درباره سرگذشت خود و ماجرای کودک آزاری های همسرش به مشاور و کارشناس اجتماعی کلانتری پنج تن مشهد گفته است: “۲۰ ساله بودم که با اصرارهای مادربزرگم و رضایت بزرگ ترها به خواستگاری پسر خاله ام پاسخ مثبت دادم و در میان هلهله و شادی بستگان و آشنایان پا به خانه بخت گذاشتم.
سالها بعد او یک روز چشم در چشمم دوخت و با صراحت گفت “زن مطلقه ای را با دو فرزندش به عقد موقت خودش درآورده است”! همچنان هاج و واج مانده بودم و زبانم از شدت حیرت بند آمده بود.
از آن روز به بعد گریه کنان تلاش کردم تا آن زن را طلاق بدهد ولی قربانعلی آن قدر به او وابسته شده بود که به هیچ عنوان حاضر به این کار نشد.
وقتی خانواده همسرم به این موضوع پی بردند به شدت از قربانعلی ناراحت شدند و او را طرد کردند اما من دیگر دارای سه فرزند بودم و باید به زندگی با او ادامه می دادم چرا که نمی خواستم طلاق بگیرم و آینده فرزندانم را به دلیل اشتباهات خودم و همسرم به نابودی بکشانم حداقل با گذشت از اشتباه همسرم می توانستم باز هم برای تربیت فرزندانم تلاش کنم ولی همسرم دیگر آن قربانعلی سابق نبود و به مردی پرخاشگر و عصبانی تبدیل شده بود حالا که دو سال از آن ماجرا می گذرد او به مصرف مواد مخدر روی آورده است و نه تنها من و فرزندانم را آزار می دهد بلکه هوویم و فرزندانش نیز از رفتارهای خشن او در امان نیستند به طوری که گاهی دلم برای هوویم نیز می سوزد!
همسرم چند روز قبل پسر سه ساله ام را که ناراحتی قلبی نیز دارد کتک زده و برای آن که صدای گریه هایش را نشنود او را درون ماشین لباس شویی زندانی کرده بود. اکنون دختر ۱۳ ساله ام نیز با چشمانی گریان و سر و صورتی کبود به منزل پدر بزرگش پناه برده تا با مردی که ۱۵ سال از خودش بزرگ تر است ازدواج نکند.
همسرم دخترم را از تحصیل منع کرده و به زور می خواهد او را به عقد مردی درآورد که سابقه یک زندگی ناموفق دارد. با وجود این باز هم فرزندانم قربانی اشتباهات من و همسرم در زندگی شده اند”.
لازم به ذکر است که در بهمن مه امسال، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...