۱۳۹۷ اسفند ۱۹, یکشنبه

اعتصاب سراسری معلمان برای سومین روز ادامه می یابد

سومین روز تحصن و اعتصاب سراسری معلمان در ایران روز سه شنبه ۱۴ اسفند ۹۷ در بیش از ۳۰ شهر در اقصی نقاط ایران ادامه یافت.
معلمین با در دست داشتن تراکت هایی در این روز نیز بر خواسته های خود تأکید کردند. آنها همچنین خواستار آزادی معلمین زندانی شدند. در بعضی از مدارس به طور خاص مدارس دخترانه، دانش آموزان حمایت خود را از اعتصاب سراسری معلمان به نمایش گذاشتند.
روزنامه الشرق الاوسط خبر تحصن و اعتصاب سراسری معلمان را منعکس کرد: «معلمان ایران اعتصاب سه روزه خود را در بیش از نیمی از استان های ایران در اعتراض به پاسخگو نبودن دولت به خواسته هایشان در حالیکه در وضعیت بد معیشتی به سر می برند آغاز کردند.»

این در حالی است که روز سه شنبه ۱۴ اسفند سایت حکومتی فرارو از قول وزیر آموزش و پرورش بطحایی در رابطه با تحصن و اعتصاب سراسری معلمان نوشت،‌ «در کوتاه مدت نمی توانیم دغدغه های معیشتی را برطرف کنیم. بعضی از همکاران بنده نسبت به وضعیت اعتراض و شکوه دارند… این نوع روش اعتراض حتی در یک مدرسه از کشور هم اگر انجام شود اقدامی ضد تربیتی است …. روش طرح اعتراض بدآموزی برای دانش آموزان دارد که معلم در دفتر مدرسه بنشیند و در کلاس درس حضور پیدا نکند و با این کار در حقیقت ضد عدالت رفتار کرده ایم.» (سایت حکومتی فرارو – ۱۴ اسفند ۱۳۹۷)
همچنین کارکنان دفاتر سهام عدالت برای سومین روز متوالی روز سه شنبه ۱۴ اسفند ۹۷ در تهران مقابل دفتر خصوصی سازی تجمع اعتراضی برگزار کردند.
جمعی از بازنشستگان در تهران روز سه شنبه ۱۴ اسفند ۹۷، مقابل ساختمان شورای نگهبان تجمع اعتراضی برگزار کردند.
در همین روز جمعی از مالباختگان طلا فروشی شادی،‌ مقابل ساختمان قوه قضائیه در تهران در اعتراض به بر آورده نشدن خواسته های خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...