۱۳۹۷ اسفند ۱۱, شنبه

گزارشی از وضعیت زهرا صادقی در بند زنان اوین؛ محکوم به ۱۰ سال حبس

خبرگزاری هرانا – زهرا صادقی، کارمند سابق سازمان ملل که اکنون در بند زندان زندان اوین محبوس است در خردادماه سال جاری به هنگام بازگشت از کشور عراق در فرودگاه دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در بهمن ماه سال جاری پس تحمل ۸ ماه بازداشت در سلول‌های انفرادی محاکمه و به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهرا صادقی، پس از تحمل ۸ ماه بازداشت در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین، از بهمن‌ماه سال جاری جهت تحمل مدت محکومیت ۱۰ ساله خود به بند زنان این زندان منتقل شده است.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “خانم صادقی پیشتر کارمند سازمان ملل بوده و جهت انجام وظیفه و الزامات کاری به کشورهای سودان و سپس عراق سفر کرده بود. وی در خردادماه سال جاری پس از بازگشت از کشور عراق توسط نیروهای امنیتی در فرودگاه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. نهایتا پس از تحمل ۸ ماه بازداشت در سلول‌های انفرادی این بند، در تاریخ ۸ بهمن‌ماه به بند زنان زندان اوین منتقل شد”.

این منبع مطلع در ادامه افزود: “زهرا صادقی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام جاسوسی محاکمه و به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. در جلسه دادگاه هیچ کدام از همکاری‌های وی با سازمان ملل به عنوان مصادیق اتهام عنوان نشده و تنها به دلیل سفری که سال‌ها پیش به درخواست یکی از دوستانش به کشور ترکیه انجام داده بود، اتهام جاسوسی علیه وی مطرح و از نظر قاضی ثابت شد”.

زهرا صادقی که اکنون در بند زنان اوین به سر می برد، متولد سال ۱۳۶۶ است. او در سال ۱۳۹۲ نیز توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده بود که پس از سه ماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

لازم به اشاره است هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی‌شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزییات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...