۱۳۹۷ اسفند ۱۴, سه‌شنبه

رضوانه احمدخانبیگی با قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – رضوانه احمدخانبیگی، یکی از سه متهم یک پرونده، شب گذشته با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این سه متهم سیاسی هفته گذشته برگزار شده بود. این شهروندان پیشتر در ارتباط با شعارنویسی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌ بودند.

به گفته منابع نزدیک به خانواده این شهرواندان، همزمان با آزادی رضوانه احمدخانبیگی، خانواده دو متهم دیگر پرونده نیز در حال انجام مراحل تودیع وثیقه هستند. با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش خبری از آزادی آنها به دست نیامده است.

رضوانه احمد خانبیگی، امیرمهدی صدیق آرا و علی امین املشی نیمه شب ۲۶ دی ماه ۹۷، در ارتباط با شعارنویسی در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌اند.
هر سه این شهروندان در تاریخ ۲۸ بهمن ماه، از زندان اوین به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب منتقل شده و پس از اطلاع از کیفرخواست به زندان بازگردانده شدند. اتهامات مطروحه علیه آنها“اقدام علیه امنیت ملی”، “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده بود.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد روز یکشنبه ۵ اسفندماه ۹۷ و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.
لازم به ذکر است همسر رضوانه احمدبیگی، بهفر لاله زاری که در زندان اوین محبوس بود در جریان آزادی زودهنگام زندانیان، در تاریخ ۲۱ بهمن ماه از این زندان آزاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...