۱۳۹۷ اسفند ۱۴, سه‌شنبه

جمعی از طوائف سیستان و بلوچستان خواستار آزادی مریم گمشادزهی شدند

خبرگزاری هرانا – جمعی از طوائف اهل سنت سیستان و بلوچستان طی بیانیه ای خواستار عفو و آزادی مریم گمشادزهی شدند که در ارتباط با انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان بازداشت شده است.



به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز دوشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷، خبرگزاری فارس طی گزارشی مدعی شد طوائف شه بخش،گمشادزهی، ریگی، شهنوازی براهویی، گرگیچ، شعلی بر، عزیزی، مرادزهی، کرد، درازهی، نارویی، شاهوزهی با صدور بیانیه‌ای از نهادهای امنیتی و دستگاه قضائی خواسته‌اند که مریم گمشادزهی که در ارتباط با انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر اتوبوس سپاه در خاش بازداشت شده بود مورد “رافت اسلامی” قرار بگیرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: سیستان و بلوچستان همواره منادی وحدت مذاهب اسلامی و تمامی اقوام ایرانی بوده است.
این بیانیه ضمن محکوم کردن حادثه خاش می نویسد: از دستگاه قضایی خواهشمندیم با موضع اقتدار و نگاهی برگرفته از رأفت و عطوفت اسلامی چنانچه مصلحت باشد خانم مریم گمشادزهی را مورد عفو و بخشش قرار دهد.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۴ بهمن ماه طی حمله مسلحانه (انتحاری) به یک اتوبوس حامل نظامیان (نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران) در جاده خاش به زاهدان در ۶۵ کیلومتری زاهدان، ۲۷ تن کشته و دستکم ۱۳ تن زخمی شده بودند.

پیشتر ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از بازداشت ۱۳ نفر در ارتباط با انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در جاده خاش خبر داده بود، اما هویت آنها را آشکار نکرده بود.
پیش تر کمپین فعالین بلوچ نام این زن را رابعه گمشادزهی همسر فقیر گمشادزهی از اعضای گروهی که مسئولیت حمله به اتوبوس نیروهای سپاه را بر عهده گرفتند اعلام کرده بود.
در پی این حادثه یکی از گروه‌های مسلح اپوزیسیون بلوچستان با صدور بیانیه ای مسئولیت این حمله را پذیرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...