۱۳۹۸ فروردین ۶, سه‌شنبه

برگزاری دادگاه غیابی برای رضوانه محمدی فعال برابری جنسیتی در ایران برگزار شد

گزارش صدای آمریکا کمپین حقوق بشر ایران روز یکشنبه ۴ فروردین به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که رضوانه محمدی، فعال برابری جنسیتی، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق تلاش برای عادی‌سازی روابط همجنس‌خواهانه» به صورت غیابی دادگاهی شده است و وکیل او نیز اجازه حضور در دادگاه برای دفاع از موکل خود را نداشته است.


این منبع مطلع به کمپین حقوق بشر ایران گفت: «قاضی مقیسه در روز دادگاه به وکیل خانم محمدی گفته است: من تو را قبول ندارم، و او را به جلسه دادگاه راه نداده و اجازه مطالعه پرونده به وکیل رضوانه محمدی نیز داده نشده است.»
این منبع درباره مستندانی که به گفته او به جرم عجیب خانم محمدی منتهی شده، به این کمپین گفت: «شرکت رضوانه در دو کنفرانس‌ خارج از ایران با موضوع برابری جنسیتی و حتی تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه‌اش که درباره موضوع برابری جنسیتی بوده به عنوان مستندات اتهام او لحاظ شده‌اند. بازجویان او مرتب درباره این مسایل و به خصوص شرکتش در کنفرانس‌ها سوال می‌کردند.»
رضوانه محمدی، فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی پلمیر و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مطالعات جنسیتی در موسسه آنلاین ایران آکادمیا، ۱۲ شهریور ۹۷ از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مدت ۲۶ روز در یکی از سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ تحت بازجویی قرار گرفت. او از تاریخ هفتم مهرماه به بند زنان زندان اوین منتقل و در نهایت در تاریخ ۲۸ مهر با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...