۱۳۹۸ فروردین ۴, یکشنبه

گزارش یک اسیدپاشی در شهر خرمدره در استان زنجان

گزارش خبرگزاری صدای آمریکا برخی رسانه های ایران از یک اسیدپاشی جدید در ایران گزارش دادند. روز دوشنبه ۲۷ اسفندماه، یک زن ۳۹ساله در شهرستان خرمدره، توسط همسر سابقش مورد اسیدپاشی قرار گرفت و به بیمارستان مطهری زنجان منتقل شد.
در این گزارش آمده است: «فریادهای سوختم سوختم یک زن ۳۹ ساله در خرمدره توجه مردم را جلب کرد. با حضور اورژانس و ماموران پلیس مشخص شد این زن توسط همسرش سابق مورد اسید پاشی قرار گرفته و از ناحیه دست و صورت به شدت زخمی شده است.»


بنا بر این گزارش تا به این لحظه همسر سابق این زن بازداشت نشده و تلاش برای دستگیری او همچنان ادامه دارد.
موارد اسیدپاشی گاهی در ایران گزارش می شود اما مشهور ترین اسیدپاشی سالهای اخیر، شائبه سیاسی داشت و در سال ۹۳ روی داد. اواخر مهر ماه سال ۱۳۹۳، گزارش‌ها حاکی از چهار مورد اسیدپاشی روی صورت چهار زن و دختر در اصفهان بوده است. گزارش‌هایی که بر اساس آنها همه قربانیان پشت فرمان خودرو بوده‌اند و حجاب آنها نیز کامل نبوده است. این اقدامات تنها چند هفته بعد از آن صورت گرفت که امام جمعه وقت اصفهان به بی حجابان هشدار داده بود که با برخورد قهری روبرو خواهد شد.
چهار سال پس از این واقعه در تیر ماه سال جاری حسن عباس علیزاده، وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی از مختومه شدن پرونده خبر داد و گفت موکلانش در این پرونده خواستار دریافت دیه شده بودند که با پیدا نشدن متهم، این دیه از «صندوق دیه بیت المال» پرداخت شد. این اسیدپاشی‌ها و پیدا نشدن عامل آن، موجب تظاهرات و تجمع صدها نفر در اصفهان و تهران شد که در پی آن تعدادی از شرکت کنندگان از جمله مهدیه گلرو و نرگس محمدی، فعالان حقوق بشر، و تعدادی از خبرنگاران و عکاسان حاضر بازداشت شدند.
در پی این حوادث، نماینده آمریکا در سازمان ملل اسیدپاشی به زنان اصفهانی را محکوم کرد و نهادهای بین المللی حقوق بشر نیز خواستار آزادی معترضان بازداشتی، شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...