۱۳۹۷ اسفند ۱۱, شنبه

خبرگزاری هرانا – اولدور قاسمی، فعال ترک (آذربایجانی) با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی احضار شده است. در این احضاریه از وی خواسته شده در تاریخ ۲۱ اسفندماه در این شعبه حاضر شود. خانم قاسمی پیشتر توسط دادگاه انقلاب نقده به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اولدوز قاسمی، فعال ترک (آذربایجانی) به شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی احضار شده است.

بر اساس این ابلاغیه اولدوز قاسمی باید در تاریخ ۲۱ اسفندماه “در خصوص شکایت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه- معاون دادستان علیه وی، مبنی بر اتهام تبلیغ علیه نظام” در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی حاضر شود.

خانم قاسمی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۷، به همراه چند تن دیگر از فعالان آذربایجان غربی در مراسم دوازدهمین سالگرد کشته شدگان اعتراضات خونین خرداد ۸۵ در گلزار شهدای شهرستان نقده و پس از اتمام مراسم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد همه بازداشت شدگان به غیر از این او و دو تن دیگر آزاد شده بودند. وی پس از چند روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات نقده با قرار وثیقه آزاد شد.
خانم قاسمی سپس در تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۹۷، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
پیش‌تر یک فرد نزدیک به این شهروند در این خصوص به هرانا گفت: “خانم قاسمی به همراه وکیل خود در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی دادگستری ارومیه حاضر شد. ایشان در این شعبه شفاها مطلع شد که به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق ایراد سخنرانی بر مزار فرزاد اسدپور یکی از جان باختگان اعتراضات سال ۱۳۸۵ مناطق ترک نشین” با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است”.
دادگاه تجدیدنظر خانم قاسمی در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...