۱۳۹۹ مهر ۳۰, چهارشنبه

خودکشی دانش آموز ۱۳ ساله در شهرستان ارومیه

 خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، خبر خودکشی یک دختر ۱۳ ساله در روستای طلاتپه بخش نازلوی ارومیه در شبکه های اجتماعی منتشر شد. دلیل خودکشی این کودک، فقرمالی و نداشتن گوشی تلفن هوشمند جهت شرکت در کلاسهای آنلاین عنوان شده است. روز جاری پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با انتشار اطلاعیه ای ضمن تائید خبر خودکشی این کودک، دلایل عنوان شده در خصوص اقدام وی را تکذیب کرده است. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، با صدور اطلاعیه ای، ضمن تائید ضمنی خبر خودکشی دانش آموز دختر ۱۳ ساله اهل روستای طلاتپه بخش نازلوی ارومیه، گفته است که موضوع به طور جد از طریق مراجع ذی صلاح مورد پیگیری قرار دارد.

طی روزهای اخیر خبر خودکشی این کودک ۱۳ ساله به نام پرستو جلیلی آذر در شبکه های اجتماعی منتشر شد. دلیل خودکشی این دانش آموز فقرمالی و نداشتن تلفن هوشمند جهت شرکت در کلاس های آنلاین عنوان شده است.

به دنبال انتشار این خبر، پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش در اطلاعیه ای مدعی شده است “تا پایان سال تحصیلى گذشته، این دانش آموز با حضور در مدرسه اقدام به ثبت نام و دریافت کتاب هاى خود کرده بود و با تعطیلى مدارس و تغییر روند آموزش دیگر در مدرسه حاضر نشده اما آموزش و پرورش منطقه این دانش آموز و سایر دانش آموز با شرایط مشابه را فراموش نکرده و پیگیر شرایط تحصیلى آنان بوده و است و ادعای خودکشی دانش آموز نازلوی ارومیه به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی هوشمند تکذیب می شود”.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...