۱۳۹۹ مهر ۲۱, دوشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت نرگس ادیبی در زندان اوین

 خبرگزاری هرانا – نرگس ادیبی، زندانی سیاسی از تیرماه امسال دوران محکومیت ۳ سال و شش ماهه خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند. خانم ادیبی پیشتر در تیرماه ۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت در مردادماه همان سال با تودیع قرار از زندان آزاد شد. او نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نرگس ادیبی، زندانی سیاسی از تیرماه امسال مدت محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند.

خانم ادیبی از بیماری‌هایی از جمله برونشیت، درد مفاصل و آسم رنج می‌برد، بیماری زمینه‌ای آسم می‌تواند در صورت ابتلای وی به بیماری کرونا در زندان جان او را در معرض خطر قرار دهد.

هرانا مهرماه امسال در گزارشی از ابتلای تعدادی از کارکنان بند زنان زندان اوین به بیماری کرونا و خطر شیوع این بیماری در این بند خبر داد.

خانم ادیبی پیشتر در تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۰ مردادماه با پایان مراحل بازجویی و تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

در تاریخ ۸ آبان‎ماه همان سال نرگس ادیبی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس، به اتهام توهین به رهبری به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام توهین به آیت الله خمینی به ۱ سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس، مجموعا ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در تاریخ ۲ اردیبهشت امسال توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

وی نهایتا تیرماه امسال پس از حضور در شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی محمدمهدی براعه بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

نرگس ادیبی، فرزند حسین، ۵۷ ساله و مادر دو فرزند است.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۵ تیرماه امسال در گزارشی به شرح وضعیت بند زنان زندان اوین، معرفی زندانیان ساکن این بند و ارائه نقشه طبقات مختلف این بند جهت آشنایی بیشتر با این محل پرداخت.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...