۱۳۹۹ مهر ۲۱, دوشنبه

احضار یک روحانی اهل سنت به اداره اطلاعات شهرستان زاهدان

 خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه، عبدالله ملازهی شهروند اهل سنت و مدیر حوزه علمیه منبع العلوم کوه ونِ شهرستان سرباز، طی یک تماس تلفنی به اداره اطلاعات زاهدان احضار شد. به وی گفته شده باید صبح دوشنبه ۲۱ مهر‌ماه در ستاد خبری زاهدان حضور یابد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز یکشنبه ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹، عبدالله ملازهی شهروند اهل سنت و مدیر حوزه علمیه منبع العلوم کوه ونِ شهرستان سرباز به اداره اطلاعات زاهدان احضار شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: ” امروز طی یک تماس تلفنی عبدالله ملازهی به اداره اطلاعات زاهدان احضار شد”.

این منبع مطلع افزود: “از مدیر منبع العلوم کوه ون خواسته شده که صبح دوشنبه ۲۱ مهرماه خود را به ستاد خبری زاهدان معرفی کند”.

عبدالله ملازهی پیش از این نیز توسط اداره اطلاعات زاهدان، ایرانشهر و سرباز احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است و در سال های اخیر فشارها بر حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون افزایش یافته است.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اهل سنت به عنوان یک مذهب به رسمیت شناخته شده ولی به دلیل اینکه حکومت مذهبی ایران به تشیع گرایش دارد، بسیاری از حقوق اهل سنت در ایران بصورت سیستماتیک نقض می‌شود.

لازم به ذکر است نهادهای بین‌المللی بارها مقامات جمهوری اسلامی را به اعمال محدودیت‌های برای پیروان مذاهب غیر از مذهب رسمی حکومت متهم کرده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...