۱۳۹۹ مهر ۱۸, جمعه

حکیمه احمدی به حکم قطعی دادگاه ممنوع الخروج شد

 خبرگزاری هرانا – محکومیت ممنوع الخروجی حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه کیفری دو تبریز تایید شد. خانم احمدی پیشتر در تاریخ ۳۰ شهریورماه امسال توسط بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز با این حکم مواجه شده و به آن اعتراض کرده بود.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت ممنوع الخروجی حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه کیفری دو تبریز تایید شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز به ریاست قاضی محمدعلی پیری در روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹ صادر و به وی ابلاغ شده است، خانم احمدی از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیایو و جنجال در جلوی کنسولگری جمهوری آذربایجان” تحت نظارت قضایی ممنوعیت خروج از کشور قرار دارد.

حکیمه احمدی پیشتر در تاریخ ۳۰ شهریورماه امسال توسط شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز تحت نظارت قضایی ممنوعیت خروج از کشور قرار داشت.

خانم احمدی پیشتر در تاریخ ۲۶ تیرماه امسال در جریان تجمعی اعتراضی در تبریز بازداشت و در تاریخ ۱۵ مردادماه با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شد.

حکیمه احمدی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...