۱۳۹۹ آبان ۵, دوشنبه

اجرای ۸۰ ضربه شلاق برای یوهان امیدی از مسیحیان غیرتثلیثی

 به گزارش محبت نیوز-محمدرضا (یوهان) امیدی به دلیل شرکت در مراسم عبادتی عشا ربانی به اتهام (نوشیدن مشروبات الکلی)، در دفتر دادستانی برازجان، متحمل ۸۰ ضربه شلاق شد.

«محبت نیوز»- گزارش‌های دریافتی از ایران حاکیست محمدرضا (یوهان) امیدی از دگراندیشان نوکیش غیرتثلیثی پس از پایان دو سال و یک ماه حبس، سه‌شنبه ۲۸ مردادماه، از زندان اوین آزاد شده و روز دوشنبه، ۲۴ شهریور، برای اجرای دو سال حکم تبعید راهی استان بوشهر شده است.

محمدرضا امیدی به برازجان واقع ۶۵ کیلومتری بندر بوشهر تبعید شده است.

سازمان ماده ۱۸ گزارش داد، امیدی در شرایطی به برازجان سفر کرد که صبح چهارشنبه، ۲۳ مهر ماه، به دلیل شرکت در مراسم عبادتی عشا ربانی مسیحیان و به اتهام «شرب خمر» (نوشیدن مشروبات الکلی)، در دفتر دادستانی برازجان، متحمل ۸۰ ضربه شلاق شده بود.

او به یکی از دوستانش گفته است در دوره تبعید نیز مانند سال‌های زندان «به خداوند اعتماد دارم» و «این بخشی از هدف و برنامه ‌ایست که خدا برای زندگی من دارد.»

امیدی ابراز امیدواری کرده که در صورتی که امکانات فراهم باشد خانواده‎‌اش به او ملحق شوند.

محمدرضا (یوهان) امیدی، همراه با یوسف ندرخانی، و صاحب (زمان) فدایی، دو نوکیش دیگر از گروه موسوم به «کلیسای ایران» در رشت، به دلیل فعالیت صلح‌آمیز عقیدتی و به اتهام «تشکیل کلیسای خانگی» و «ترویج مسیحیت صیهونیستی» دادگاهی شدند.

این افراد در سوم تیرماه ۱۳۹۶ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی احمدزاده به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

لازم به ذکر است که منشاء مسیحیان غیر تثلیثی که پیروان “ ویلیام برانهام” هستند در ایران از شهر رشت می باشد. افراد اصلی این گروه ابتدا از اعضای کلیسای جماعت ربانی رشت بودند. آنها بعد از باور یافتن به عقاید دگر اندیشانه متفاوت با جامعه مسیحیان ایران از آن کلیسا جدا شدند و با بدعت گذاری بٌعد فعالیت خود را با پشتیبانی یک گروه از مسیحیان غیر تثلیثی خارج از ایران به شهرهای کرج، شیراز و اصفهان گسترش دادند و نام گروه “کلیسای ایران” را بر خود نهادند.

همانطور که گفته شد، گروه موسوم به “کلیسای ایران” پیرو “ویلیام برانهام” واعظ آمریکائی معروف قرن بیستم می باشند. این گروه اصل پایه ای الهیات مسیحی به نام “تثلیث” را قبول نداشته و تعمید گرفتن مسیحیان ایرانی را در نام پدر، پسر و روح القدس را درست نمی دانند. از این رو آنان را غیر”تثلیثی” نیز می نامند. آنها هیچگونه ارتباطی با بدنه اصلی کلیسای مسیحی ایران ندارند.

مجازات مضاعف از سوی دستگاه قضایی

وثیقه های سنگین و صدور حکم تبعید که پس از پایان حکم برای زندانیان نوکیش مسیحی اعمال می‌شود مجازات مضاعف آنهاست که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای افزایش فشار به جامعه بزرگ مسیحیان ایران اعمال می‌کنند.

ابراهیم فیروزی، از نوکیشان مسیحی است که پس از پایان دوره حبس، به تبعید فرستاده شد. آقای فیروزی که از سال ۱۳۹۲ به دلیل فعالیت‌های مربوط به ایمان و باور مسیحیش در زندان به سر می‌برد، چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۸، پس از تحمل دوران محکومیتش، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. این شهروند مسیحی روز سه‌شنبه ۲۱ آبان برای اجرای حکم دو سال تبعید خود راهی شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان شد.

سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری، بارها حکومت ایران را به دلیل سرکوب اقلیت‌های دینی از جمله نوکیشان مسیحی محکوم کرده‌اند.

قضات دادگاه‌های جمهوری اسلامی سازماندهی شده اند تا برای نوکیشان مسیحی، اشد مجازات را در نظر بگیرند که نمونه بارز نقض حقوق بشر است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...