۱۳۹۹ مهر ۲۷, یکشنبه

فقر و تنگدستی علت خودکشی های بوشهر؛ خودکشی یک کارگر ۲۱ ساله

 خبرگزاری هرانا – نماینده مردم بوشهر در مجلس از خودکشی یک کارگر ۲۱ ساله در شهرستان جم خبر داد و با اشاره به خودکشی دو کودک در ۲ هفته اخیر علت اغلب این حوادث را فقر مالی و مشکلات خانوادگی ناشی از مشکلات اقتصادی عنوان کرد. به گفته او بسیاری موارد دیگر نیز در استان رخ داده و اطلاع رسانی نشده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، علی اکبر فاطمی، با اشاره به خودکشی های اخیر در استان بوشهر علت آنان را فقر مالی و مشکلات خانوادگی ناشی از فقر عنوان کرد.

نماینده بوشهر در این خصوص عنوان کرد: “در ۲ هفته اخیر شاهد خودکشی ۳ جوان و نوجوان در استان بودیم. اول از همه دانش آموز ۱۱ ساله دیری بود و پس از آن نوجوان ۱۶ ساله لرستانی ساکن در کنگان و آخری هم جوان ۲۱ ساله کارگر در جم بودند، که متاسفانه همگی آنها با حلق آویز کردن خود به زندگی شان پایان دادند”.

وی افزود: “از قبل نیز موارد قتل و خودکشی در شهرهای صنعتی استان رخ داده است که رسانه‌ای نشده اند”.

علی اکبر فاطمی با اشاره به اینکه بیشتر قتل و خودکشی‌ها در شهرهای صنعتی استان رخ می دهد، گفت: “علت بیشتر این اتفاقات در استان به دلیل فقر مالی مردم و اختلافات خانوادگی است”.

وی ادامه داد: “طبیعی است وقتی کارگران بی‌شماری از دورترین نقاط کشور با فرهنگ‌های متفاوت و به دلیل مشکلات اقتصادی یا مهاجرت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند به مشکل برخورده و منجر به اختلافاتی میان آنها می‌شود که منجر به فساد اخلاقی، قتل و یا خودکشی می گردد”.

پیشتر یک دانش آموز ۱۱ ساله ساکن شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و عدم امکان حضور در کلاس‌های آنلاین، از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

همچنین روز پنجشنبه ۲۴ مهر، یک نوجوان ۱۶ ساله در شهرستان کنگان واقع در استان بوشهر، به دلایل نامعلومی دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...