۱۳۹۸ فروردین ۱۹, دوشنبه

30 درصد از مدیران هرمزگانی زن هستند/وجود تفکر مردانه در انتصابات مانعی در مقابل زنان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «نازنین شیبانی» با اشاره به افزایش انتصاب مدیران زن در هرمزگان گفت: انتصاب مدیران زن در هرمزگان به ۳۰ درصد رسید.
وی با اشاره به وجود تفکر مردانه در انتصابات و عدم باور اکثریت به توانایی زنان افزود: همچنان در جامعه ما تفکر مردانه حکم فرماست و عده‌ای بر این باورند که مردان مدیریتی بهتر دارند.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: ساختار عرصه‌های مدیریتی و سیاستگذاری‌ها در کشور ما، یک ساختار مردانه است و تعصبات سنتی در مقابل زنان برای گرفتن پست‌های مدیریتی وجود دارد.

توازن جنسیتی یکی از شاخص های توسعه پایدار

شیبانی با ابراز خرسندی از انتصاب بانوان فعال و چهره‌های علمی توانمند در حوزه‌های مختلف ادامه داد: توازن جنسیتی و عدالت یکی از شاخص‌های توسعه پایدار در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی نشان از توسعه‌یافتگی آن جامعه است.
وی اضافه کرد: انتصابات مدیران زن با تاکید و نگاه ویژه استاندار هرمزگان بوده و تا کنون ۸۴ پست‌ مدیریتی استان به زنان  واگذار شده است.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان  گفت: هفت نفر از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، ۲۹ نفر از معاونین مدیران‌کل، چهار رئیس ستاد در ادارات‌کل و ۴۵ نفر از روسای ادارات‌کل شهرستانی هرمزگان به بانوان اختصاص دارد.
این مقام مسوول در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت مهارت محوری، اظهار کرد: بهترین پشتوانه زنان برای ورود به عرصه‌های مدیریتی، فعالیت موثر و نشان دادن عملکرد مثبت به جامعه است که این شاخص مهر تاییدی برای رسیدن به شایسته سالاری بانوان است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...