۱۳۹۸ اردیبهشت ۸, یکشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان

خبرگزاری هرانا – پرونده اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال مدنی که از تاریخ ۳۰ دی ماه سال گذشته در بازداشت بسر می‌برند، به بازپرسی دادسرای اوین در تهران منتقل شد. این افراد از آغاز فروردین ماه سال جاری بدون تمدید قرار به صورت غیرقانونی در بازداشت هستند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، پرونده اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال مدنی به شعبه هفتم بازپرسی اوین تهران به ریاست آقای شاه‌محمدی منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، قرار بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان از آغاز فروردین ماه امسال تمدید نشده است، با این حال تاکنون بصورت غیرقانونی تحت بازداشت نیروهای امنیتی بوده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، خانواده‌های اسماعیل بخشی و سپیده قلیان به همراه وکلای آنها به شعبه هفتم بازپرسی اوین مراجعه کرده‌اند، اما آقای شاه‌محمدی ابتدا از پذیرش آنان خودداری کرده است.

در ادامه اشاره شده است که این دو خانواده نهایتا موفق به ملاقات با بازپرس شاه‌محمدی شده‌اند. در این دیدار بازپرس ویژه این پرونده به جای پاسخگویی به سوالات و نگرانی‌های خانواده‌ها و وکلا به آنان توصیه کرده است که متهمان نیازی به وکیل ندارند و او خود وظیفه دفاع از آنها را به عهده خواهد گرفت.
لازم به ذکر است که، فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اسماعیل بخشی در تاریخ ۳۱ فروردین ماه از توصیه مقامات قضایی و امنیتی جهت رسانه ای نکردن وضعیت موکلش خبر داده بود.
اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال مدنی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در حالی صورت گرفته بود که تلویزیون ایران شب ۲۹ دی ماه در فیلمی با عنوان “طراحی سوخته” اعترافاتی از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که در جریان بازداشت و بازجویی پیشین آنها ضبط شده بود را نمایش داد که در آن گفته بودند با “گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران” ارتباط دارند.
فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی در واکنش به پخش این فیلم، اغوای افکار عمومی را خیانت به مردم و مخاطبین صدا و سیما دانست و گفته بود: “این صحنه سازی و بازی نابهنجار بی پاسخ نخواهد ماند و موکلم علیه صداوسیما و وزیر اطلاعات شکایت می‌کند”.
اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۹۷ به زندان‌های شیبان و سپیدار اهواز منتقل شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...