۱۳۹۸ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

یاسمن آریانی، فعال مدنی به زندان قرچک ورامین منتقل شد

به گزارش صدای آمریکا «یاسمن آریانی» فعال مدنی که پیشتر به دلیل شکایت دادسرای ارشاد بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شده بود، روز جمعه ۳۰ فروردین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
به گزارش وبسایت حقوق بشر در ایران، یاسمن آریانی فعال مدنی ۲۱ فروردین توسط ماموران نیروی انتظامی در منزل پدری خود بازداشت شده بود، صبح امروز طی تماسی کوتاه به خانواده خود اطلاع داد به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.
پیش از این، پدر یاسمین آریانی عنوان کرده بود که به او گفته شده فرزندش به زندان قرچک ورامین منتقل خواهد شد.

یاسمن آریانی یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ۹۷ بود که در شهرهای مختلف ایران در رابطه با گرانی و تورم شکل گرفت و زنان هم در این اعتراضات حضور داشتند و در پی آن به یک سال زندان محکوم شد.
یکی از کاربران توئیتر دلیل بازداشت خانم آریانی را پخش گل به مناسبت روز زن در مترو تهران عنوان کرده است
سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ۲۹ فروردین در بیانیه‌ای از مقامات ایرانی خواست به آزار، تهدید، بازداشت و حبس مدافعان حقوق زنانی که به صورت مسالمت‌آمیز نسبت به قوانین تحقیرآمیز و تبعیض‌آمیز حجاب اجباری اعتراض کرده‌اند پایان دهند و مدافعان حقوق زنانی که بر این اساس بازداشت شده‌اند را فورا و بدون قید شرط آزاد کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...