۱۳۹۸ اردیبهشت ۸, یکشنبه

افزایش فشار و تداوم بازداشت امیر امیرقلی، ساناز اله یاری و امیرحسین محمدی فر

خبرگزاری هرانا – امیر امیرقلی زندانی سیاسی سابق که در تاریخ ۲۶ دی‌ماه سال گذشته در بابلسر بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود، از اواخر بهمن ماه سال گذشته در قرنطینه زندان اهواز به سر می‌برد. زخم های ناشی از گزش ساس در کنار شرایط غیربهداشتی این زندان و بیماری دیابت او و در عین حال عدم رسیدگی پزشکی باعث افزایش نگرانی از وضعیت وی شده است. همچنین امیرحسین محمدی فر و ساناز اله یاری که از تاریخ ۱۹ دیماه سال گذشته در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برند با فشارهای روحی روانی شدید از طرف نهادهای امنیتی مواجه شده و در ملاقات آنان نیز اخلال ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر (علی) امیرقلی، زندانی سیاسی سابق در صدمین روز بازداشت، کماکان در انتظار تعیین شعبه دادگاه به صورت بلاتکلیف در زندان اهواز بسر می‌برد.

امیر امیرقلی در حالی کماکان در قرنطینه زندان اهواز به سر می برد که به دلیل زخم های ناشی از گزش ساس در کنار شرایط غیربهداشتی این زندان در وضعیت نامناسبی به سر می برد. با این حال علیرغم این مشکلات و بیماری دیابت وی، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گفته نزدیکان این فعال سیاسی، پرونده وی اواخر اسفندماه سال گذشته جهت تعیین شعبه رسیدگی به دادگستری تهران ارسال شده است با این حال کماکان به صورت بلاتکلیف در قرنطینه زندان اهواز به سر می‌برد.
امیر امیرقلی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۹۷ در شهر بابلسر و توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل شده بود.
آقای امیرقلی از اعضای تحریریه نشریه گام است که به شکل دیجیتال در اینترنت منتشر می‌شود. پدر این فعال سیاسی پیشتر ضمن تایید خبر بازداشت پسرش گفته بود که فرزندش توسط وزارت اطلاعات و به دلیل عضویت در هیات تحریریه این نشریه بازداشت شده است با این حال از اتهامات مطروحه علیه وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

از سوی دیگر امیرحسین محمدی فر و ساناز اله یاری با گذشت ۱۰۷ روز از زمان بازداشت، کماکان در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شوند. این زوج تحت فشارهای روحی و روانی شدید از سوی نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند. طی هفته‌های اخیر با دخالت نهادهای امنیتی از ملاقات امیرحسین محمدی فر و ساناز اله یاری ممانعت به وجود آمده است.

گفته می‌شود پرونده این زوج نیز در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۷ برای تعیین شعبه به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.
این دو شهروند نیز در تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. این افراد طی سال گذشته در حمایت از کارگران و به ویژه تجمعات اعتراضی کارگران شرکت ملی فولاد اهواز و مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در این نشریه مطالبی نوشته بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...