۱۳۹۸ فروردین ۲۴, شنبه

صدور قرار منع تعقیب برای نسیم صادقی، شهروند ساکن تبریز / سند

خبرگزاری هرانا – قرار منع تعقیب برای دو مورد از اتهامات نسیم صادقی قاضیجهانی، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن تبریز صادر شد هر چند همچنان اتهام “تبلیغ علیه نظام” علیه وی مطرح است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با اینکه قرار منع تعقیب برای دو مورد از اتهامات مطروحه علیه نسیم صادقی، فعال ترک صادر شده است، یک اتهام دیگر همچنان علیه او مطرح است.
در آخرین بروزرسانی در سامانه خدمات الکترونیک قضایی از روند کار پرونده بدون توضیح مشخصی، نسبت به اتهامات خانم نسیم صادقی مبنی بر انتشار اکاذیب از طریق رایانه و عضویت در جمعیت های معارض کشور طی شماره ۹۷۰۹۹۷۴۱۲۶۹۰۱۲۹۱ قرار منع تعقیب درج شده است.

یک منبع مطلع در خصوص پرونده این فعال ترک به گزارشگر هرانا گفت: “نسیم صادقی در مراحل بازجویی با اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “انتشار اکاذیب از طریق رایانه” و “عضویت در جمعیت های معارض کشور” روبرو شده بود. در حال حاضر با اینکه قرار منع تعقیب در خصوص دو مورد از اتهامات وی صادر شده است ولی همچنان اتهام “تبلیغ علیه نظام” علیه وی مطرح است”.
لازم به یادآوری است نسیم صادقی پیشتر در تاریخ ۲۹ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود و روز دوشنبه ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷ از آنجا به زندان تبریز منتقل شد.
خانم صادقی پیش از انتقال از بازداشتگاه امنیتی به زندان تبریز، توسط شعبه ۱۹ بازپرسی دادیاری عمومی و انقلاب شهید بهشتی تبریز به صورت بدوی با عنوان “تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت خبری در فضای مجازی علیه نظام”تفهیم اتهام شده بود. این اتهام در مراحل دادرسی در قالب “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی”، “انتشار اکاذیب از طریق رایانه” و “عضویت در جمعیت های معارض کشور” علیه وی مطرح شد.
وی چهارشنبه ۹ آبان ماه ۹۷ با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی و تا پایان زمان دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بود.
FacebookTwittergoogle_plusاشتراک گذاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...