۱۳۹۸ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

زوج معلم اهل شازند به حبس و جزای نقدی محکوم شدند/ اسناد

خبرگزاری هرانا – فاطمه بهمنی و محمد کرد، زوج معلم اهل شهرستان شازند به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند. بر اساس احکام صادره از دو دادگاه، این دو معلم مجموعا به دو سال حبس تعلیقی به مدت سه سال و پرداخت ۸ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند. این زوج معلم در آبان ماه سال گذشته در جریان تحصن سراسری معلمان توسط نیروهای امنیتی در اراک بازداشت و پس از یک هفته با تودیع قرار تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه بهمنی و محمد کرد، زوج معلم و فعال صنفی معلمان بر اساس احکام صادره توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شازند و شعبه اول دادگاه عمومی بخش زالیان شازند هر کدام مجموعا به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت ۴ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

بر اساس حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان شازند، خانم بهمنی و آقای کرد هر کدام از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی” به پرداخت دو میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند. همچنین در حکمی دیگر که توسط شعبه اول دادگاه عمومی بخش زالیان صادر شده، این دو فعال صنفی معلمان از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب خلاف واقع در فضای مجازی”، هر کدام به یک سال حبس تعلیقی به مدت سه سال و پرداخت جزای نقدی به مبلغ دو میلیون تومان محکوم شدند.

یک منبع مطلع در خصوص احکام صادره به گزارشگر هرانا گفت: “هر دوی این احکام در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال گذشته تحت فشار نهادهای امنیتی و مشخصا حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران و اداره اطلاعات شهرستان شازند صادر شده است.

فاطمه بهمنی و همسرش محمد کرد روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۷ در جریان تحصن سراسری معلمان توسط نیروهای امنیتی در شهر اراک بازداشت و از روز چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه به زندان این شهر منتقل شده بودند.
گفتنی است که این زوج معلم ۳ فرزند دارند که در زمان بازداشت پدر و مادرش توسط اقوام آنها نگهداری می‌شد. آنها نهایتا در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه پس از یک هفته بازداشت با تودیع قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شدند.
لازم به یادآوری است که دور دوم تحصن سراسری معلمان طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه به دنبال فراخوان قبلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در شهرهای مختلف کشور صورت گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...