۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

بازگشت شش زندانی زن به اوین و نگرانی نسبت به شیوع دوباره کرونا

به گزارش ایندیپندنت فارسی- منبع مطلع به ایندیپندنت فارسی گفته است که در روزهای گذشته دادیاری زندان با بسیاری از زندانیانی كه به دلیل شیوع ویروس کرونا در مرخصی به سر می‌بردند تماس گرفته و احضارشان کرده است. تا روز سه شنبه حداقل شش نفر از بند زنان به زندان برگردانده شدند. 
سمانه نوروز مرادی، هنگامه شهیدی، ارس امیری، زهرا زهتابچی،  فاطمه مثنی و میرا رادپور شش تن از زندانیان سیاسی بند زنان اوین هستند كه تاكنون به زندان برگشته‌اند. اسماعیل عبدی، از زندانیان زندان اوین نیز پیشتر به زندان اوین بازگشته بود. 


در حالی که همچنان نگرانی‌ها در خصوص شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها وجود دارد، مشخص نیست دلیل بازگشت زندانیان به زندان چیست. نسرین ستوده، از دیگر زندانیان سیاسی بند زنان، نسبت به ازدحام مجدد زندان به رئیس بند هشدار داده است. 

اطلاعات رسیده از زندان اوین حاکی از آن است که همچنان موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان زندانیان مشاهده می‌شود.
بنا بر اظهارات منبع آگاهی که این خبر را در اختیار ایندیپندنت فارسی قرار داده «دولت، سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه سعی دارند اوضاع را عادی جلوه دهند و به این بهانه زندانیان را فرا می‌خوانند اما ملاقات حضوری زندانیان به دلیل خطر ابتلا همچنان ممنوع است».

به دنبال شیوع ویروس کرونا، مقامات قوه‌قضاییه در برابر فشار خانواده‌های زندانیان، فعالان جامعه‌مدنی و نهادهای بین‌المللی که نسبت به آسیب‌پذیری زندانیان و همچنین کمبود تجهیزات پزشکی در زندان‌ها ابراز نگرانی کرده بودند، شماری از زندانیان را در سراسر کشور به مرخصی فرستادند.

این آزادی مشروط شامل حال زندانیان سیاسی وعقیدتی که بیشتر از پنج سال حکم داشتند، نشده است.

از دیگر افرادی که هم اکنون در مرخصی به سر می‌برد، نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی است که چندی پیش مرخصی او به مدت یک ماه تمدید شد.

مشخص نیست آیا بازگشت برخی از زندانیان به زندان سیاست جدید قوه قضاییه است و قرار است شامل همه زندانیان شود یا فقط به صورت موردی انجام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...