۱۳۹۹ خرداد ۲, جمعه

بنا بر اخبار منتشره در رسانه‌های اجتماعی، مرخصی نازنین زاغری بار دیگر تمدید شد

به گزارش صدای آمریکا -یک حساب توئیتری که اخبار مربوط به نازنین زاغری را منتشر می‌کند، می‌گوید که مرخصی او بار دیگر تمدید شده است.
در توئیت‌های منتشر شده در حساب کاربری «Free Nazanin» آمده است: «نازنین امروز با دفتر دادستانی صحبت کرد. مرخصی او بار دیگر - تا زمان تصمیم‌گیری درباره عفو وی - تمدید شده است.»
 در ادامه این توئیت آمده است که به خانم زاغری «گفته شده که درباره عفو هنوز تصمیمی گرفته نشده است» و در عین حال از پدر نازنین خواسته شده «که روز شنبه به دفتر دادستانی برود.» در این توئیت تاکید شده است که خانم زاغری به دلیل داشتن پابند الکترونیکی نمی‌تواند بیش از ۳۰۰ متر از خانه‌اش دور شود و از این رو نمی‌تواند شخصا به دفتر دادستانی برود.
نازنین زاغری حدود سه سال پیش هنگام بازگشت به لندن توسط ماموران سپاه به همراه دختر خردسالش در فرودگاه بین‌المللی تهران بازداشت و توسط دادگاه به ۵ سال زندان محکوم شد.
او از جمله شهروندان دو تابعیتی زندانی در ایران است که پیش از عید نوروز با داشتن پابند الکترونیکی و به شرط آن که از منزل والدینش بیش از سیصد متر دورتر نشود به مرخصی اعزام شده است. دختر وی اکنون با پدرش در بریتانیا زندگی می کند.
در حال حاضر چندین شهروند آمریکایی و غیرآمریکایی از جمله سیامک و باقر نمازی، احمدرضا جلالی، و ارس امیری در ایران زندانی هستند.
وزارت خارجه ایالات متحده بارها بازداشت بی‌دلیل و خودسرانه شهروندان آمریکا و کشورهای دیگر، از جمله ایرانیان دوتابعیتی، توسط رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرده و خواستار آزادی بلافاصله و بی قید و شرط آنها شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...