۱۳۹۹ خرداد ۲, جمعه

بازداشت دو متهم به آزار جنسی زنان در تهران

خبرگزاری هرانا – دو متهم به اذیت و آزار زنان در تهران بازداشت شدند. گفته می شود این دو متهم با همکاری یکدیگر تحت پوشش مسافربر، پس از سوار شدن زنان به خودرو با تهدید با سلاح سرد زنان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و اموال آنان را سرقت میکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، ۲ مرد که با خودروی پراید پس از سرقت طلاهای زنان تهرانی دست به آزار و اذیت جنسی آنها می زدند بازداشت شدند.


کرم یوسفوند رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: “اوایل بهمن ماه سال گذشته خانمی با ارائه شکوائیه درکلانتری ۱۷۳ امین آباد اعلام کرد، ساعت ۴ بعدازظهر در میدان راه آهن سوار یک خودرو پراید سفید رنگ با ۲ سرنشین به مقصد نازی آباد شدم که در بین راه سرنشین جلوی خودرو به صندلی عقب هجوم آورده و با تهدید سلاح سرد، طلاجات شامل ۸ حلقه النگو و یک دستبند، تلفن همراه را به زور از من سرقت و پس از آزار و اذیت در محدوده امین آباد رها می کنند”.

این مقام انتظامی افزود: “در اثنای رسیدگی به پرونده سه فقره سرقت دیگر به شیوه و شگرد مشابه در محدوده های کهریزک و حسن آباد از خانم ها به پایگاه ارجاع شد که در بررسی های بیشتر مشخص شد سرقت ها توسط همان خودروی پراید صورت گرفته است و شاکیان نیز اظهارات مشابهی داشتند”.

وی ابراز داشت: “با بدست آمدن این سرنخ کارآگاهان در گام بعدی هویت مالک خودرو را به نام رامین ۳۰ ساله ساکن شهرستان ورامین به دست آوردند”.

 یوسفوند افزود: “با شناسایی متهم کارآگاهان با بررسی سوابق وی متوجه شدند متهم سابقه دار و پیش تر به جرم مشارکت در قتل و یک فقره سابقه شرارت منجر به قطع دست در سال های اخیر دارد و در ادامه تحقیقات مشخص شد رامین به یکی از شهرهای غربی کشور فرار کرده است که با هماهنگی های قضائی روز ۲۵ فروردین ماه تیمی از کارآگاهان به مخفگیاه وی اعزام و موفق شدند در یک عملیات منسجم پلیسی رامین در بازداشت کنند”.

وی تصریح کرد: “پس از انتقال متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی وی به بیش از ۲۵ فقره سرقت طلاجات و وجوهات نقدی به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال از زنان تحت پوشش مسافربر به اتفاق مردی به نام کریم در محدوده شهرری و نقاط مختلف تهران اعتراف کرد و ۲۲ نفر شاکی دیگر که در محدوده های کیانشهر- خیابان نبرد- خیابان آزادی و… مورد دستبرد و آزار و اذیت سارقان قرارگرفته بودند شناسایی شدند”.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: “با اقدامات شبانه روزی کارآگاهان همدست متواری متهم به نام کریم در محدوده قرچک شناسایی و وی در پانزدهم اردیبهشت ماه طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به اعمال مجرمانه خود به اتفاق رامین و سرقت توام با آزار و اذیت معترف شد”.

هر دو متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار دارند.

 لازم به ذکر است در ادبیات عرفی رسانه های دارای مجوز از کلمه آزار و اذیت برای اشاره به تجاوز و اشکال مختلف آسیب های جنسی استفاده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...