۱۳۹۷ دی ۲۳, یکشنبه

"زندانیان بیمار را درمان کنید"

"زندانیان بیمار را درمان کنید"
کانون مدافعان حقوق بشر در پی اعتراض تعدادی از زندانیان به نحوه درمانشان در زندان‌های ایران، در اطلاعیه‌ای خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار شد.
این اطلاعیه‌به امضای شیرین عبادی، رییس کانون مدافعان حقوق بشر، رسیده است.
به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، در این اطلاعیه با بیان این‌که "امکانات بهداری زندان‌های ایران بسیار محدود و اندک است"، آمده است: «طبق آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها، در صورتی که زندانیان نیازمند معالجات تخصصی باشند، پس از تایید پزشک زندان باید به بیمارستان یا مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شوند».
در ادامه گفته شده است: «در مورد زندانیان سیاسی و عقیدتی معمولا طی این پروسه با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. گاهی اوقات هم اجازه درمان به موقع داده نمی‌شود که در نتیجه بیمار فوت می‌کند که نمونه اخیر آن وحید صیادی نصیری است که در تاریخ ۲۱ آذرماه ۱۳۹۷ جان باخت».
کانون مدافعان حقوق بشر در این اطلاعیه اسامی تعدادی از زندانیان بیمار را که اجازه دسترسی به درمان مناسب ندارند ذکر کرده است: نرگس محمدی، نازنین زاغری، سعید ملک‌پور، احمدرضا جلالی، آرش صادقی، مصطفی دانشجو، محمد بنازاده، حسن شاهرضا، حسن ممتاز سروستانی، سعید شیرزاد، شکوفه یداللهی، شیما انتصاری، علی کریمی و احمد براکوهی.

https://www.dw.com
Menschenrechtssitzung Berlin (DW/Payar)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...