۱۳۹۷ دی ۲۳, یکشنبه

رئيس شورای شهر یزد: قرار نیست دهانم را ببندم

رئيس شورای شهر یزد: قرار نیست دهانم را ببندم
غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد، در گفتگو با پایگاه خبری جماران، روز یکشنبه ۲۳ دی ماه گفت: «خواهش من این است که این حکم اجرا شود و آماده بیش‌تر از این‌ها هم بوده‌ام و هستم. نمی‌خواهم که برای یک سال هم تعلیق شود، چون بعد از یک سال کبر سن من بیش‌تر می‌شود و قرار هم نیست دهانم را ببندم.»
پیش‌تر خبر آمده بود که "رئیس اصلاح‌طلب شورای شهر یزد که بازگشت سپنتا نیکنام، نماینده زرتشی شورای شهر یزد، به شورای شهر به خاطر ایستادگی او بوده است، به ۳۷ ضربه شلاق و یک میلیون ریال جریمه نقدی به اتهام نشر اکاذیب و افترا محکوم شده است".
به گفته‌ی رئیس شورای شهر یزد، حکم ۳۷ ضربه شلاق به دلیل "کبر سن و دلایل دیگر" برای یک سال به تعلیق درآمده است. این حکم در دادگاه بدوی صادر شده و در صورت اعتراض برای بررسی به دادگاه تجدیدنظر ارسال خواهد شد.
غلامعلی سفید توضیح داد: «یکی از کاندیداهای شورای شهر به نام آقای باقری بعد از این‌که فقهای شورای نگهبان نظر دادند که اقلیت‌ها نمی‌توانند در شهرهایی که جمعیت‌شان اکثریت نیست عضو شورا باشند، به دیوان عدالت شکایت کرد و حکم تعلیق عضویت آقای نیکنام را گرفت. تقریبا یک سال این قضیه طول کشید تا این‌که با تدبیر مسئولین این مسأله حل شد.»
او در ادامه گفت: «من در یکی از سخنرانی‌ها گفته بودم این آقای باقری افراطی است و شکایت کرده و موضوع به اینجا کشیده شده است. ایشان از من شکایت کردند که به شخص ایشان توهین شده و نشر اکاذیب کرده‌ام و اتهام زده‌ام. دادگاه این‌ها را وارد دانست.»
غلامعلی سفید در این گفتگو بیان کرد: «من حرفی ندارم و ان شاء الله مردم قضاوت می‌کنند و متوجه می‌شوند که مسائل چقدر عادلانه پیش می‌رود.»

https://www.dw.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...