۱۳۹۷ بهمن ۸, دوشنبه

میمنت حسینی چاوشی، استاد جمعیت‌شناسی از زندان آزاد شد

 میمنت حسینی چاوشی، استاد جمعیت‌شناسی از زندان آزاد شد
 خانم میمنت حسینی چاوشی استاد جمعیت‌شناسی که چند ماه پیش به اتهام "نفوذ" بازداشت شده بود، از زندان آزاد شد.
 محمود بهزادی وکیل دادگستری در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر گفت:‌من امروز صبح، یکشنبه ۷ دی، به دادسرا مراجعه کردم که دادیار زندان اعلام کرد خانم چاوشی چند روز است که آزاد شده‌اند.
 آذر ماه امسال فارس خبر داده بود که یک استاد جمعیت‌شناسی از سوی یکی از نهادهای امنیتی کشور بازداشت شده است. به گزارش این خبرگزاری اتهام این استاد جمعیت‌شناس، نفوذ در حوزه کنترل جمعیت بوده است.
 میمنت حسینی چاوشی جمعیت‌شناس ایرانی محقق در مؤسسه سیاست‌های عمومی دانشگاه ملی استرالیا است . در سال ۸۹ کتاب او با عنوان «تحولات باروری در ایران» (با همکاری پیتر مک دونالد و محمدجلال عباسی شوازی) به‌عنوان برنده جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.
 نصرالله پژمانفر، نماینده اصولگرای مجلس مدعی شده بود که فعالان حوزه جمعیت افرادی بودند که در "پنج‌سال اخیر"، آمار جمعیتی ایران را "به شدت به صورت متمرکز تغییر دادند و با همکاری بعضی از افرادی که در بدنه دولت بودند توانستند آمارهای غلط را حتی به شخصیت‌های تراز اول نظام ارائه کنند".
 در واکنش به خبر اتهام "نفوذی" به این‌پژوهشگر، حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهوری در توییتی نوشته بود: «اجازه بدهند افتخار امنیتی کردن جمعیت‌شناسی به دیگران برسد، برای شما همان حوزه محیط زیست فعلاً کافی است.»







https://www.dw.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...