۱۳۹۹ خرداد ۲۹, پنجشنبه

آزادی چهار شهروند بهایی با تودیع قرار وثیقه

خبرگزاری هرانا – ناهید نعیمی، دیدار احمدی و بشری مصطفوی، سه شهروند بهایی ساکن شهرستان رفسنجان امروز سه‌شنبه ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان رفسنجان آزاد شدند. این شهروندان در تاریخ ۱۸ خرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. ماموران در زمان بازداشت منازل این شهروندان را مورد بازرسی قرار داده و برخی از وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه، کتاب‌ها و کامپیوترهای آنها را با خود بردند. در خبری دیگر محبوبه میثاقیان، شهروند بهایی ساکن یزد امروز سه‌شنبه ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. خانم میثاقیان در تاریخ ۱۲ خرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران در زمان بازداشت منزل خانم میثاقیان را مورد بازرسی قرار داده و برخی از وسایل شخصی وی را با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ناهید نعیمی (میثاقیان)، دیدار احمدی (نعیمی)، بشری مصطفوی (نعیمی)، سه شهروند بهایی ساکن شهرستان رفسنجان امروز سه‌شنبه ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان رفسنجان آزاد شدند.
این شهروندان در تاریخ ۱۸ خرداد توسط نیروهای امنیتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ماموران در زمان بازداشت منازل این شهروندان را مورد بازرسی قرار داده و برخی از وسایل شخصی آنها ازجمله تلفن همراه، کتاب‌ها و کامپیوتر را با خود بردند.
در خبری دیگر محبوبه میثاقیان (دهقان)، شهروند بهایی ساکن یزد امروز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.
خانم میثاقیان در تاریخ ۱۲ خرداد ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
ماموران که خود را از وزارت اطلاعات معرفی کرده‌اند ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه به خانه خانم میثاقیان مراجعه کرده و ضمن بازداشت وی به تفتیش منزل او پرداختند. در جریان این بازرسی شماری از وسایل شخصی محبوبه میثاقیان نیز ضبط و برده شده است.
شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.
رفسنجان از شهرهای استان کرمان و سومین شهر از لحاظ جمعیت در این استان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...