۱۳۹۹ خرداد ۲۲, پنجشنبه

تفهیم اتهام پرستو صالحی و آزادی با تودیع قرار

خبرگزاری هرانا – پرستو صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه موقتا آزاد شد. دلیل احضار خانم صالحی شرکت در تجمعات اعتراضی نسبت به ساقط کردن هواپیمای اکراینی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه و ابراز همدردی با خانواده قربانیان، عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۹، پرستو صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه موقتا آزاد شد.

 خانم صالحی با انتشار مطلبی از احضار خود به دلیل شرکت در “تجمعات اعتراضی نسبت به ساقط کردن هواپیمای اکراینی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه و ابراز همدردی با خانواده قربانیان در دیماه ۹۸” خبر داد.
وی در یادداشتی درباره اتفاقات امروز در دادسرا نوشت: “این آخرین جرم من است!!! و برای اونهایی می نویسم که حضور بازیگران در تظاهرات‌های آمریکا بر علیه نژادپرستی رو تو حلق ما کردین، که اونها کنار مردمشونن و شما… من امروز لحظاتی و تجربه کردم، خانواده‌ام لحظاتی رو گذروندن که … به خاطر پست‌های انتقادی به خاطر حضور در مراسم تشییع قربانیان سقوط هوا‌پیما مقابل دانشگاه امیرکبیر و … نه من امروز نترسیدم، تمام شدم !!! موقعی که برای وثیقه، جواز کسب و سند خواستن ازم برای اینکه بازداشت نشم موقتا و من نداشتم، اون‌ لحظه تمام شدم!!! شاید هنوز باورم نشده بود که انتقاد، اعتراض و مطالبه‌گری جرم است، بزه است و من بزه‌کار. از امروز به خاطر تنهایی خودم سکوت می‌کنم، به حرمت موی سپید مادرم سکوت می کنم، به خاطر تپش‌های قلب برادرم سکوت می‌کنم، به حرمت اشک چشمانم که امروز بی‌پناه و بی‌گناه ریخت سکوت می‌کنم، سکوتی می‌کنم سنگین‌تر از فریاد … انتشار این خبر هم جرمی دیگر اضافه خواهد کرد به پرونده‌ام ولی این آخرین جرمم را هم مرتکب می‌شوم و تمام می‌کنم، این آخرین جرم من است”.

به نظر می‌رسد که پرستو صالحی ممنوع الخروج و ممنوع از کار نیز شده است.

پرستو صالحی پیشتر نیز در تاریخ ۲۷ تیرماه ۹۸ به شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. خانم صالحی در جریان این جلسه بازپرسی به “تشویش اذهان عمومی” متهم شد. وی همچنین در تاریخ ۲۸ مردادماه ۹۷، به دنبال احضار تلفنی در واحد نظارت و پیگیری قوه قضاییه بازجویی شد. دلیل این احضار و بازجویی صحبت‌های انتقادی وی نسبت به اوضاع کشور عنوان شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون مجددا در تاریخ ۱۰ مهرماه سال گذشته جهت پاره‌ای توضیحات، مجددا احضار و بازجویی شد. به گفته وی دلیل احضارش پست‌های صفحه اینستاگرامش بوده است. خانم صالحی در صفحه شخصی اینستاگرامش به بحث درباره مواردی مانند اختلاس، قیمت دلار، زندانیان سیاسی، کودک‌آزاری، تجاوز و قرارداد دریای خزر پرداخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...