۱۳۹۹ خرداد ۲۹, پنجشنبه

زنی در آبادان به دلایل “ناموسی” توسط برادرش به قتل رسید

خبرگزاری هرانا – روز دوشنبه ۲۶ خرداد، یک زن جوان در آبادان توسط برادرش با انگیزه ناموسی و با وارد آوردن ضربات متعدد کارد سلاخی به قتل رسید. برادر وی پس از بازداشت انگیزه خود را از این اقدام روابط خارج از ازدواج خواهرش عنوان کرده است. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، روز دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، در پی تماس تلفنی با مرکز پلیس آبادان مبنی بر سلاخی شدن یک زن جوان در یکی از خیابان‌های این شهر توسط فردی ناشناس، مأمورین انتظامی به محل وقوع جرم حاضر شدند.
بر اساس این گزارش، مامورین پس از حضور در محل، مشاهده کردند که زن جوانی بصورت بی‌رحمانه مورد سلاخی قرار گرفته و به قتل رسیده است و فرد مهاجم نیز از محل وقوع فرار کرده است.
در بررسی های بعمل آمده مشخص شد مقتول زنی متأهل است که از تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال جاری به ظن رابطه خارج از ازدواج به مدت ۲ ماه در بازداشت به سر برده بود.
در ادامه تحقیقات مشخص شد این زن توسط برادر خودش سلاخی شده است.
متهم بازداشت شد و ضمن اعتراف به قتل خواهرش اظهار داشت که خواهرش را به دلیل روابط خارج از ازدواج به قتل رسانده است.
گفتی است روز دوشنبه ۲۶ خرداد،‌ ریحانه عامری، دختر ۲۲ ساله کرمانی نیز به دلیل دیرآمدن به منزل توسط پدرش و با ضربه تبر کشته شد.
روز یکشنبه ۲۵ خردادماه، یک زن ۱۹ ساله در آبادان توسط همسرش با انگیزه ناموسی سر بریده شد. همسر این زن پس از ارتکاب قتل به کلانتری ۱۱ ولیعصر آبادان رفته و به قتل وی اعتراف کرده است.
همچنین پیشتر نیز خبری مبنی بر قتل یک دختر ۱۳ ساله به نام رومینا اشرفی توسط پدرش با انگیزه ناموسی منتشر شد و واکنش های مختلفی را در میان مسئولان و اقشار مختلف در شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها به همراه داشته است.
جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.
این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، قربانی یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا ارتکاب زنا. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.
در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...