۱۳۹۷ اسفند ۶, دوشنبه

تداوم بلاتکلیفی ارس امیری در زندان علیرغم ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب

خبرگزاری هرانا – پرونده ارس امیری، دانشجوی ایرانی دانشگاه کینگستون بریتانیا به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شده است؛ با این حال کماکان حکمی صادر نشده و وی به صورت بلاتکلیف در بند زنان رندان اوین به سر می‌برد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پرونده ارس امیری به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شده است با این حال او کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد.

ارس امیری پیشتر در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و در تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.

این فعال فرهنگی در تاریخ ۱۶ شهریورماه سال جاری در پی احضار به دادسرای اوین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تفهیم اتهام به بند زنان زندان اوین منتقل شده است و کماکان به صورت بلاتکلیف در این زندان بسر می‌برد.

یک منبع مطلع پیشتر به گزارشگر هرانا گفته بود: “اتهام عنوان شده علیه ارس امیری در این دادسرا بصورت کلی اقدام علیه امنیت ملی بوده است، البته ما هنوز از مصداق های این اتهام بی خبریم چرا که پرونده خانم امیری هنوز به دادگاه فرستاده نشده است”.
ارس امیری که دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه هنر است، در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری مشترک میان هنرمندان ایران و بریتانیا فعال بوده و با شورای فرهنگی بریتانیا (بریتیش کانسیل) همکاری داشته است.
این شورا که زمانی در ایران نمایندگی مستقل داشت، از فوریه ۲۰۰۹ بعد از احضار کارکنانش به دستگاه‌های امنیتی، فعالیت خود در تهران را متوقف کرد.
یکی از اعضای خانواده امیری پیشتر به رسانه‌ها گفته بود تعاملات فرهنگی ارس امیری با هماهنگی و زیر نظر معاونت‌های مختلف وزارت ارشاد ایران انجام می‌شده است.
خانم امیری در ۱۰ سالی که در بریتانیا زندگی می‌کرده بارها به ایران سفر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...