۱۳۹۷ اسفند ۶, دوشنبه

سهم زنان از ۹۴۰ پست‌ مدیریتی شهرداری کرج کمتر از ۵ درصد است

سهم زنان از ۹۴۰ پست‌ مدیریتی شهرداری کرج کمتر از ۵ درصد است
کرج - عضو شورای شهر کرج گفت: در حال حاضر ۹۴۰ پست مدیریتی در شهرداری کرج وجود دارد که سهم زنان از آن‌ها کمتر از پنج درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، سارا دشت گرد پیش از ظهر دوشنبه در همایش توسعه سرمایه فردی بانوان و مدیریت شهری که در باشگاه میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه هرساله به تعداد زنان شاغل کشور اضافه می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که سهم پیشرفت زنان در ادارات و سازمان‌ها متناسب با جمعیت آن‌ها نیست.
 

وی با تأکید بر اینکه به جد پیگیر مصوبات حوزه بانوان هستیم، گفت: در حال حاضر ۹۴۰ پست مدیریتی در شهرداری کرج وجود دارد که سهم زنان از آن‌ها کمتر از پنج درصد است.
عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه نگرش عموم جامعه به مشاغل رده‌بالای مدیریتی مردسالارانه است، گفت: این نگرش حرکت زنان را با کندی مواجه کرده است.
دشت گرد بابیان اینکه باید تلاش کنیم که زنان در جامعه بتوانند به جایگاه واقعی خود برسند، گفت: بارها و بارها زنانی را برای تکیه‌بر صندلی‌های مدیریتی در شهرداری معرفی کرده‌ایم ولی متأسفانه با جمله‌هایی مثل این شغل مردانه است و زنان از پس انجام مسئولیت‌های آن برنمی‌آیند، مواجه شده‌ایم.
 

وی با تأکید بر اینکه می‌توان از توانمندی‌های زنان در معاونت معماری، سیما و منظر شهری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری استفاده شود، گفت: زنان باید به این باور برسند که می‌توانند بیش از این تأثیرگذار باشند.
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج تأکید کرد: باید با تلاش به‌جایی برسیم که  شایسته‌سالاری اولین مبنا برای دستیابی به پست‌های مدیریتی باشد و نگاه صرف جنسیتی در این حوزه از میان برداشته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...