۱۳۹۷ اسفند ۲, پنجشنبه

انتقاد از سخنان جواد ظریف در مورد فلسطین؛ وریا غفوری به حراست وزارت ورزش احضار شد

خبرگزاری هرانا – وریا غفوری فوتبالیست ملی پوش تیم استقلال به دلیل یادداشتی در صفحه شخصی اش علیه سخنان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره حمایت از فلسطین، به حراست وزارت ورزش احضار شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، وریا غفوری مدافع – هافبک ملی پوش تیم فوتبال استقلال امروز در وزارت ورزش حاضر شد.

بر اساس این گزارش وریا غفوری بعدازظهر امروز دوشنبه و بعد از پایان تمرین آبی پوشان در محل وزارت ورزش دیده شد. عنوان شده که حضور او در وزارت ورزش بی ارتباط با این پست های جنجالی و به منظور ارائه توضیحات نبوده است.
در ادامه این گزارش آمده است: “به هر حال احتمال حضور وریا غفوری در حراست وزارت ورزش از آنجا قوت می‌گیرد که وی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است و اگر قرار بر رسیدگی به امورات وی باشد، باید به فدراسیون فوتبال مراجعه کند نه وزارت ورزش.
ظهر امروز سایت وزارت ورزش نیز مصاحبه ای به نقل از بیژن ذوالفقارنسب مربی سابق تیم ملی منتشر کرد که در آن از ورزشکاران خواسته شد تا در مورد مسائل سیاسی، اظهارنظر احساسی نکنند.
طی هفته گذشته محمدجواد ظریف در جریان یک سخنرانی گفته بود: “به دفاع از مردم فلسطین افتخار می‌کنم. امروز همه ما زیر فشار هستیم. افتخار می‌کنم به خاطر مردم فلسطین تحت فشار هستیم”.

در واکنش به صحبت‌های وزیر امور خارجه، وریا غفوری طی یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشته بود: “آقای ظریف، شما که می‌گید افتخار می‌کنید به خاطر فلسطین، یمن، لبنان و سوریه تحت فشارید! اینو بدونید که این شما نیستید تحت فشار هستید، در واقع مردم معمولی تحت فشار هستند”.

پس از واکنش آقای غفوری و پس از پایان دیدار استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، وی در مقابل سوال خبرنگاری که از او پرسید “از حرف‌های سیاسی خودت نمی‌ترسی و نمی‌ترسی عواقبی برایت داشته باشد” گفت: “چرا بترسم مگه چیز بدی گفتم. چیز بدی نگفتم و حرف حق بود و واقعیت”.
این بازیکن تیم ملی پس از آن نیز از نوشته خود دفاع کرد و گفت که برخی از مسئولان با صحبت‌های خود “به درد و زخم مردم نمک می‌پاشند”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...