۱۳۹۷ بهمن ۲۸, یکشنبه

پروین محمدی فعال کارگری در قطع ارتباط با خانواده در زندان به سر می برد

پس از گذشت ۱۲ روز از بازداشت پروین محمدی و انتقال او در روز ۱۵بهمن ۹۷ به زندان اوین در تهران، خانواده و دوستان وی در بی خبری مطلق از این فعال کارگری به سر می برند.
طی ۱۲ روز گذشته وی هیچ تماسی با خانواده و دوستان خود نداشته است. نزدیکان خانم محمدی به شدت نگران سلامتی این فعال کارگری هستند چرا که او از بیماری هایی از جمله میگرن شدید رنج می برد.
خانم پروین محمدی نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران روز سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ توسط مأمورین نیروی انتظامی کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت و روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ۹۷ به زندان کچویی کرج منتقل شد. وی روز ۱۵ بهمن به زندان اوین منتقل شد.

دستگیری او ساعاتی پس از بازداشت جعفر عظیم زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در منزل وی صورت گرفت.
دادسرای فردیس کرج سند وثیقه ۳۰۰ میلیونی که ساعت ۸ صبح ۱۱ بهمن ۹۷ توسط خانواده پروین محمدی آماده شده بود را نپذیرفتند. پس از دست به دست شدن پرونده در شعبه های دادگاه های مختلف در نهایت قرار بازداشت یک ماهه برای وی صادر شد.
خانم پروین محمدی تنها به دلیل فعالیت در دفاع از حقوق کارگران ایران بازداشت شده است.وی روز ۲۰ آذر ۹۷، در یک تجمع در مقابل مجلس در دفاع از کارگران هفت تپه و فولاد اهواز سخنرانی کرد. وی همچنین با انتشار یک نامه سرگشاده ای مورخ ۲۹ آذر ۹۷ رژیم ملایان را به خاطر حمله شبانه به منزل کارگران معترض فولاد اهواز و دستگیری آنها به شدت محکوم نموده بود.
آتسا احمدآیی و پروین محمدیدر یک خبر دیگر، یک خانم بهائی به نام آتسا احمدآیی رفسنجانی (خرمی) روز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. بر اساس اطلاعات نزدیکان خانم احمدآیی، از طرف مقامات زندان اوین به آنها اطلاع داده شده که او در زندان اوین و در انفرادی بازداشتگاه ۲۴۱ محبوس می باشد. ولی تا کنون به او اجازه هیچ گونه ارتباط و تماسی با خانواده داده نشده است. خانم احمدآیی از لحاظ جسمی وضعیت خوبی ندارد و پیش از بازداشت تحت درمان قرار داشت. این بی خبری از وضعیت او برای خانواده اش بسیار نگران کننده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...