۱۳۹۹ مهر ۲, چهارشنبه

ملیحه نظری، نوکیش مسیحی با تودیع قرار وثیقه از زندان قرچک ورامین آزاد شد

 خبرگزاری هرانا –  ملیحه نظری، نوکیش مسیحی حدود سه هفته پیش با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد. خانم نظری در تاریخ ۱۰ تیرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و در تاریخ ۱ مرداد در پی ناتوانی در تامین مبلغ بالای وثیقه تعیین شده، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ملیحه نظری، نوکیش مسیحی حدود سه هفته پیش با تودیع قرار از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

آزادی خانم نظری با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی و به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

ملیحه نظری در تاریخ ۱۰ تیرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. ماموران هنگام بازداشت اقدام به تفتیش منزل خانم نظری کرده و برخی وسایل شخصی از جمله کامپیوتر، تلفن همراه و تعدادی کتاب را ضبط و با خود بردند.

این نوکیش مسیحی در تاریخ ۱ مرداد امسال در پی ناتوانی در تامین مبلغ بالای وثیقه تعیین شده، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد. انتقال وی بدون اطلاع قبلی و در حالی صورت گرفت که بازپرس پرونده خانم نظری به وی وعده داده بود که می‌تواند در زندان اوین فرزندانش را ملاقات کند.

گفتنی است بازداشت خانم نظری همزمان با موجی جدیدی از بازداشت شهروندان مسیحی در تاریخ ۱۰ و ۱۱ تیر ماه، در تهران، کرج و ملایر صورت گرفته است.

ملیحه نظری، نوکیش مسیحی، ساکن تهران، ۴۶ ساله و مادر دو پسر ۲۲ و ۱۵ ساله است.

سرکوب مسیحیان در ایران به دلیل باور و فعالیت عقیدتی، همچنان ادامه دارد و اخیراً دادگاه انقلاب بوشهر، روز یکشنبه، اول تیرماه، هفت نوکیش مسیحی را به دلیل باور دینی و فعالیت‌های صلح آمیز عقیدتی، متهم به «تبلیغ علیه نظام» کرده و به زندان، جزای نقدی، تبعید، محرومیت از کار و حقوق اجتماعی محکوم کرده‌ است.

علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...