۱۳۹۹ مهر ۷, دوشنبه

خشونت و درگیری در پی “امر به معروف” در رودسر

 خبرگزاری هرانا – دخالت یک زن در خصوص نوع پوشش زنی دیگر در رودسر تحت عنوان “امر به معروف” موجب بروز درگیری بین آنها شد. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صداوسیما، “امر به معروف” در شهرستان رودسر باعث بروز درگیری بین دو شهروند شد.

در این ماجرا یک زن مسافر که به همراه شوهرش در دریای خزر در محدوده رودسر شنا می کرد، با دخالت یک زن آمر به معروف و ناهی از منکر در خصوص نوع پوشش اش مواجه شد که این امر به مشاجره و درگیری بین آنها منجر شد.

تقی روحانی امام جمعه رودسر در این خصوص گفت: “با شکایت زن آمر به معروف و ناهی منکر، برای خانم بدحجاب پرونده قضایی تشکیل شده است”.

لازم به یادآوری است کنشگران اجتماعی دخالت بی ضابطه شهروندان در امور و احوالات شخصی یکدیگر را تحت نام امر به معروف یک معضل دانسته و آن را موجب گسترش خشونت و ناامنی در جامعه می خوانند. پیشتر هم گزارشاتی از درگیری خشن شهروندان تحت عنوان مسئله امر به معروف منتشر شده بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...