۱۳۹۹ شهریور ۵, چهارشنبه

آزادی موقت یک شهروند مسیحی با وثیقه «دو میلیارد تومانی»!

 تعیین وثیقه‌های نجومی بخشی از فشار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به مسیحیان است. مقدار وثیقه آنها که اتهاماتشان بشارت آیین مسیحیت و کتاب مقدس می باشد حتا از اختلاسگران و مدیران فاسد و آقازاده‌ها که پرونده مالی دارند، سنگین‌تر است.

«محبت نیوز»- گزارش‌ها از ایران حاکیست «ژوزف شهبازیان» از فعالین کلیساهای خانگی و عضو پیشین کلیسای جماعت ربانی شنبه اول شهریورماه پس از حدود دو ماه بازداشت، با سپردن وثیقه دو میلیارد تومانی آزاد شد.

در هفته‌های اخیر اعلام شد قاضی دادگاه انقلاب برای آزادی موقت او سه میلیارد تومان وثیقه تعیین کرده است که خانواده او قادر به تامین این مبلغ نشدند و در نهایت دادگاه مبلغ وثیقه را به دو میلیارد تومان کاهش داد.

سایت «ماده ۱۸» می‌نویسد در ابتدا به خانواده شهبازیان گفته شد که برای آزادی موقت این شهروند مسیحی ۳۰۰ میلیون تومان وثیقه نقد تعیین شده‌ است. وقتی خانواده این شهروند مسیحی این مبلغ را با قرض گرفتن از آشنایان فراهم کردند و به حساب تعیین شده از طریق دادسرا واریز کردند، به آنها گفته شد که «اشتباه» شده است و مبلغ اعلامی ۱۰ برابر یعنی سه میلیارد تومان (حدود ۱۵۰ هزار دلار) است.

اکنون به خانواده شهبازیان گفته شده که مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به آنها بازگردانده می‌شود. شهبازیان سه شنبه، ۲۸ مرداد ماه، برای نخستین بار پس از هفت هفته بازداشت، با خانواده‌اش دیدار کرد.

او دهم تیر ماه در یورش مأموران امنیتی به یک کلیسای خانگی در یافت آباد تهران بازداشت شد.

در روزهای دهم و ۱۱ تیرماه نیروهای امنیتی در اقدامی سازماندهی شده دستکم ۳۵ شهروند مسیحی را در تهران، کرج و ملایر، بازداشت کردند. آنها پس از بازجویی آزاد شدند اما ژوزف شهبازیان و ملیحه نظری در بازداشت باقی ماندند.

شنیده ها حاکی از آن است که وثیقه خانم نظری، نوکیش مسیحی زندانی نیز از سه میلیارد به دو میلیارد تومان کاهش پیدا کرده ‌است. گفته شد که او در روزهای اخیر به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

تعیین وثیقه‌های نجومی بخشی از فشار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به مسیحیان است. مقدار وثیقه آنها که اتهاماتشان بشارت آیین مسیحیت و کتاب مقدس می باشد حتا از اختلاسگران و مدیران فاسد و آقازاده‌ها که پرونده مالی دارند، سنگین‌تر است.

مشخص نیست در محاکم جمهوری اسلامی میزان وثیقه براساس قانون تعیین می‌شود یا دلبخواه براساس میل و هیجانات قضاتی که عمده آنها خود آلوده به انواع فسادند!



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...