۱۳۹۹ مرداد ۱۸, شنبه

محکومیت چهار تن از اعضای کلیسای غیرتثلیثی توسط دادگاه انقلاب رشت

 در ماه‌‌های گذشته موج تازه‌ای از بازداشت و احضار مسیحیان به دادگاه‌‌ها آغاز شده است و نهاد های امنیتی علیه مسیحیان موضع‌ گرفته و آنها را به عنوان یک تهدید معرفی می‌کنند.

«محبت نیوز»- گزارش‌های دریافتی از ایران حاکیست چهار شهروند مسیحی غیرتثلیثی ساکن رشت روز شنبه ۱۱ مرداد ماه، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، «شرکت در جلسات کلیساهای خانگی» و «ترویج مسیحیت صهیونیستی» در مجموع به ۱۳ سال زندان محکوم شدند.


به گزارش سازمان «همبستگی جهانی مسیحی» که مقر در انگلستان است، رامین حسن پور به پنج سال و هادی رحیمی (مسلم) به چهار سال زندان محکوم شدند. همسر آقای حسن پور، سعیده سجادپور (کاترین) و سکینه بهجتی (مهری) به هر کدام به تحمل دوسال حبس محکوم شدند.

این افراد در بهمن ماه گذشته، در پی هجوم ماموران امنیتی به یک منزل دستگیر شدند و از آنها در همان محل بازجوهای اولیه به عمل آمد. پس از توقیف وسایل و مدارک شخصی به آنها گفته شده بود که به زودی به دادگاه احضار خواهند شد.

در پی یک احضار تلفنی، شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب رشت، ۲۴ اردیبهشت ماه، پس از تفهیم اتهام، برای هر کدام از این مسیحیان غیر تثلیثی ۵۰۰ میلیون تومان قرار وثیقه تعیین کرد. قادر به تأمین قرار وثیقه نشده و روز ۲۵ اردیبهشت ماه به زندان فرستاده شدند.

یک منبع آگاه به «ماده ۱۸» گفت که اتهامات آنها در رابطه با عضویتشان در کلیسای خانگی موسوم به «کلیسای ایران» در رشت است. تعدادی دیگر از اعضای این کلیسای خانگی از جمله یوسف ندرخانی، یکی از رهبران این کلیسای خانگی، محمدرضا (یوهان) امیدی، زمان (صاحب) فدایی و شهروز اسلام دوست هم اکنون زندانی هستند.

با کاهش قرار وثیقه، سعیده سجادپور، هادی رحیمی و سکینه بهجتی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند و رامین حسن پور اول خرداد به‌طور موقت از زندان آزاد شدند.

مروین توماس، مدیر اجرایی سازمان «همبستگی جهانی مسیحی» حکم زندان این چهار مسیحی را، آخرین تحول در سرکوب بی‌امان برخی گروه‌های دینی و مذهبی خاص در ایران دانسته و از حکومت ایران خواسته تا مسیحیان و دیگر کسانی را که به دلیل باورشان در زندان به سر می‌برند، آزاد کند. وی همچنین از جمهوری اسلامی خواسته که هرگونه محدودیت در مورد آزادی دین و عقاید را برداشته و به حق شهروندان در مورد عقاید و انتخاب دین احترام بگذارد.

در ماه‌‌های گذشته موج تازه‌ای از بازداشت و احضار مسیحیان به دادگاه‌‌ها آغاز شده است و رسانه‌های حکومتی و مبلغان و روحانیون به شدت علیه مسیحیان موضع‌ می‌گیرند و آنها را به عنوان یک تهدید معرفی می‌کنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...