۱۳۹۹ مرداد ۲۳, پنجشنبه

«محمدعلی مسیب‌‌زاده» از مسیحیان غیرتثلیثی در زندان اوین به کرونا مبتلا شد

 برخی منابع خبری گزارش دادند در روزهای گذشته جواب تست ۱۲ زندانی از زندانیان بند ۸ زندان اوین مثبت اعلام شده ، مسئله‌ای که باعث نگرانی زندانیان و خانواده‌های آنها شده است.

«محبت نیوز»- با وجود هشدارهای بهداشتی به مسئولان قوه قضائیه موارد ابتلای زندانیان در بازداشتگاه‌‌های جمهوری اسلامی رو به افزایش است.

بر اساس گزارش صدای امریکا «محمدعلی (یاسر) مسیب‌‌زاده» از مسیحیان غیرتثلیثی که در زندان اوین بازداشت است مبتلا به ویروس کرونا شده است.

«محمدعلی مسیب زاده» به همراه ۱۱ نفر دیگر از زندانیان بند ۸ زندان اوین به کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر برخی از آنها وضعیت جسمی مناسبی ندارند.

محمد علی مسیب زاده از اعضای گروه کلیسای ایران به همراه دیگر همفکرانش از جمله یوسف ندرخانی، محمدرضا امیدی و زمان فدایی سال ۱۳۹۶ با حکم قاضی شعبه بیست وششم دادگاه انقلاب تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق ترویج مسیحیت هر کدام به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

منشاء مسیحیان غیر تثلیثی که پیروان “ویلیام برانهام” هستند در ایران از شهر رشت می باشد. واعظین این گروه ابتدا از اعضای کلیسای جماعت ربانی رشت بودند. آنها بعد از باور یافتن به عقاید دگراندیشانه متفاوت با جامعه مسیحیان ایران، از کلیسای جماعت ربانی جدا شدند و نام گروه “کلیسای ایران” را بر خود نهادند.

با شیوع کرونا در ایران حدود ۱۰۰ هزار زندانی با تصمیم قوه قضائیه برای کاستن از اپیدمی کرونا به طور موقت آزاد شدند اما این تصمیم شامل شمار زیادی از زندانیان مسیحی نشد. ناظران می‌گویند این رفتار با دگراندیشان عقیدتی به ویژه مسیحیان بخشی از فشار سازماندهی شده حکومت علیه آنهاست. همچنان که وثیقه آزادی موقت مسیحیان در مواردی بیش از یک میلیارد تومان تعیین شد که حتا از وثیقه بسیاری از زندانیان که به اتهام دزدی و اختلاس زندانی هستند بیشتر است.

اکنون مشخص نیست آیا داخل زندان امکانات کافی برای معالجه مسیب‌زاده و دیگر زندانیانی که به کرونا مبتلا شده‌اند وجود دارد یا خیر!

به دنبال بروز کرونا در بین شماری از زندانیان بند هشت زندان اوین و انتقال آنها به بیمارستان زندان، شماری از زندانیان سیاسی این بند در حیاط زندان اعتصاب کرده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...