۱۳۹۹ تیر ۱۸, چهارشنبه

پریسا رفیعی جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

خبرگزاری هرانا – پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشگاه تهران، در پی احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد. حکم ۷ سال حبس تعزیری که پریسا رفیعی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران و با تائید دیوان عالی کشور به آن محکوم شده بود در آذرماه سال ۹۸ پس از شمول عفو به یک سال حبس کاهش پیدا کرد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پریسا رفیعی فعال صنفی دانشگاه تهران جهت تحمل حبس به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
بازداشت وی در پی احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین صورت گرفته است.
پریسا رفیعی پیشتر و در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی مجموعا به ۷ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوع الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم شده بود.
 حکم صادره در آبان ماه سال گذشته عینا به تائید دیوان عالی کشور نیز رسیده بود، در آذرماه همان سال در پی شمول عفو موردی، به یک سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.
پریسا رفیعی فعال صنفی و دانشجوی هنر های زیبا دانشگاه تهران، در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تحمل ۲۳ روز سلول انفرادی در مکانی نامعلوم در آخرین روز سال ۹۶ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...