۱۳۹۹ تیر ۲۴, سه‌شنبه

بازداشت مادر یک نوکیش مسیحی در ارتباط با دستگیری دخترش

 نوکیش مسیحی «معصومه قاسمی» که برای آگاهی از وضعیت فرزندش به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود، گویا با برنامه‌ریزی قبلی توسط مامورین دادسرای مذکور بدون هیچ دلیل و توضیحی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت.

«محبت نیوز»- دوهفته پس از آغاز موج جدید بازداشت مسیحیان در تهران و چند شهر دیگر ایران که خبرهای مربوطه در آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» پیگیری می‌شود، اخبار تازه‌ای مبنی بر بازداشت تعداد بیشتری از ایماندارانِ «کلیسای زنانه یکدلان تهران» از کلیسای خانگی ویژه بانوان به گوش می‌رسد.

نوکیش مسیحی خانم «معصومه قاسمی» مادر «سمیه صادق» (سونیا) که خبر آزادی موقت وی چندی پیش از سوی «محبت نیوز» منتشر شده بود از جمله افرادی است که توسط ماموران دادسرای زندان اوین بدون هیچ دلیلی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.

هنگامی که «سونیا»، عضو کلیسای زنانه یکدلان تهران روز سه ‌شنبه دهم تیرماه سال جاری (۳۰ جون ۲۰۲۰) در یک کلیسای خانگی بازداشت شد، ماموران اطلاعات او را برای بازرسی به خانه پدری وی که محل سکونتش بود بردند. ماموران لباس شخصی پس از بازرسی و تفتیش منزل به خانواده «سونیا» اطلاع دادند که فردای آن روز می‌توانند برای با خبر شدن از وضعیت پرونده دخترشان به دادسرای «شهید مقدسی» مستقر در زندان اوین مراجعه کنند.

گزارش‌های دریافتی محبت نیوز حاکی است، خانم «معصومه قاسمی» که همزمان با دخترش سونیا به مسیحیت گرویده است فردای آن روز (چهارشنبه یازدهم تیرماه ۱۳۹۹ ) جهت آگاهی از وضعیت فرزندش به دادسرای «شهید مقدسی» مستقر در زندان اوین مراجعه کرد اما گویا با برنامه ریزی قبلی توسط مامورین دادسرای مذکور بدون هیچ دلیل و توضیحی بازداشت و تحت بازجوئی قرار گرفت.

خانم «قاسمی» همزمان با دخترش سونیا، روز پنجشنبه ۱۹ تیر۱۳۹۹ (نهم جولای ۲۰۲۰) پس از چند روز بازداشت در بازداشتگاه زندان اوین تهران، از سوی شعبه ۳ دادسرای انقلاب اسلامی شهید مقدسی، با سپردن وثیقه ملکی به مبلغ (۳۰۰ میلیون تومان) به طور موقت تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.

قاضی دادسرای «شهید مقدسی» برای معصومه قاسمی و دخترش سونیا در مجموع قرار وثیقه ملکی به مبلغ (۸۰۰ میلیون تومان) صادر کرده است. تعیین این مقدار وثیقه که رقمی است بسیار سنگین تاکنون برای مسیحیان بازداشتی در ایران سابقه نداشته است.

نوکیش مسیحی «معصومه قاسمی» مادرِ سونیا خود همانند دخترش از اعضای «کلیسای خانگی زنانه یکدلان» است.

این مادر مسیحی پس از آزادی تاکنون بخاطر تهدیدهای ماموران اطلاعاتی ازهرگونه تماس و گفتگو با رسانه‌ها و اطلاع رسانی در این زمینه خودداری کرده است.

ماموران اطلاعاتی و امنیتی فشار مضاعفی را بر خانواده‌های زنان بازداشتی اعمال کرده‌اند تا از ارتباط با رسانه‌ها خودداری کنند به همین دلیل «محبت نیوز» تا کنون موفق به تماس با افراد بازداشتی و خانواده آنها نشده است.

کلیسای ویژه «بانوان ایماندارمسیحی تهرانی» که تمرکز بر دعا و پرستش و شفای مسیحی دارد به دلایل نامعلومی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و مراجع قضایی جمهوری اسلامی زیر فشار قرار گرفته تا گروه مادران و خواهران مسیحی این کلیسا نتوانند آزادانه دعا و پرستش و اعتقاد باورهای دینی خود ادامه دهند. خبرهای موثق درباره بازداشت تعداد بیشتری از اعضای این کلیسای خانگی ویژه زنان پایتخت طی دستگیری‌ها در روز نهم و دهم تیرماه در دست است که بزودی منتشر خواهد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...