۱۳۹۹ آذر ۱۵, شنبه

با پذیرش درخواست واخواهی؛ زینب اسماعیلی به یک سال حبس محکوم شد

 خبرگزاری هرانا – به دنبال پذیرش درخواست واخواهی، حکم محکومیت زینب اسماعیلی، شهروند اهل شهرستان دهگلان، توسط دادگاه انقلاب سنندج به یکسال حبس تعلیقی کاهش پیدا کرد. خانم اسماعیلی پیشتر به صورت غیابی توسط دادگاه انقلاب سنندج به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، زینب اسماعیلی، شهروند اهل شهرستان دهگلان، توسط دادگاه انقلاب سنندج به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که به دنبال پذیرش درخواست واخواهی خانم اسماعیلی صادر شده است، وی از اتهام عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام تبرئه و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعلیقی محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، این حکم روز چهارشنبه ۵ آذرماه به زینب اسماعیلی ابلاغ و وی درخواست تسلیم به رای دادگاه کرده است.

این شهروند در مرحله بدوی و پیش از درخواست واخواهی به صورت غیابی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به پنج سال زندان و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس محکوم شد.

پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص گفت: “خانواده زینب اسماعیلی پس از مطلع شدن از صدور حکم، اقدام به گرفتن وکیل و ثبت دادخواست واخواهی کردند، که پس از قبول دادخواست واخواهی زینب اسماعیلی، روز شنبه یکم آذرماه، جلسه دادگاه این شهروند در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی”، دادگاه صادرکننده حکم غیابی برگزار شده است”.

زینب اسماعیلی، از اعضای مادران آشتی کردستان، هشتم اسفندماه ٩٨ در شهر دهگلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد. او سپس ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری، با تودیع قرار وثیقه از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد.

گفتنی است مادران آشتی کردستان از سوی شماری از مادران جانباختگان و زندانیان سیاسی اعدام شده تأسیس شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...