۱۳۹۹ دی ۱, دوشنبه

کرونا در ایران؛ احتمال بازگشایی مدارس ابتدایی

به گزارش دویچه وله فارسی-سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ادامه رایزنی برای واردات واکسن استاندارد برای گروه‌های حساس خبر داده و افزوده که تا دو هفته دیگر برای حضوری شدن کلاس‌های اول و دوم ابتدایی تصمیم‌گیری خواهد شد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران، از احتمال حضوری شدن کلاس‌های اول و دوم ابتدایی خبر داد. او شامگاه شنبه ۲۹ آذر در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که پیشنهاد بازگشایی مدارس در شهرهای نارنجی و زرد  در دست بررسی است و نتیجه تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود.

دولت برای آموزش مجازی با مشکلاتی عمده چون ناکارایی ساختاری در تکنولوژی‌ ارتباطات، نقص در شبکه "شاد"، عدم دسترسی خانواده‌های فقیر و ساکنان مناطق محروم به گوشی هوشمند یا اینترنت و بی‌تجربگی معلمان در تدریس مجازی روبروست. در عین حال، بسیاری کارشناسان اعتقاد دارند که فناوری جای کلاس و تعامل عینی را نمی‌گیرد و آموزش ابتدایی به خصوص برای کلاس اول و دوم باید حتما حضوری باشد.

علیرضا رئیسی در صدا و سیما، کنترل پاندمی در استان‌ها و ریزش آمار شهرهای قرمز را "مطلوب"  توصیف کرد.

مسئولان دولتی تا اوایل آذر ماه ۱۶۰ شهر ایران را دارای "وضعیت قرمز" معرفی می‌کردند. حسن روحانی نیز در اخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که هیچ شهری در کشور قرمز نیست. او عبور از این  وضعیت را ناشی از "اتحاد و همدلی مردم و اعتماد آنها به کادر درمانی" خواند.

علیرضا رئیسی  در صدا و سیما گفت: «اکنون ۲۰۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و این نشان دهنده وضعیت مطلوب است و امیدواریم این ۲۰۵ شهر نارنجی هم تبدیل به زرد و زردها هم تبدیل به سفید شوند.»

او هم‌زمان تاکید کرد که  چهار شهر کردکوی در استان گلستان، بافت در کرمان، آمل و گلوگاه در مازندران، در آستانه ورود به وضعیت قرمز هستند و نیاز به توجه ویژه دارند.

رئیسی گفت که تایید واکسن تولید داخل تا اواخر بهار طول می‌کشد و وزارت بهداشت در حال رایزنی برای ورود واکسن استاندارد برای گروه‌های حساس و آسیب پذیر است. مشخص نیست این واکسن از کدام کشور خریداری خواهد شد.

رئيس کمیسیون بهداشت مجلس ایران نیز دو روز قبل گفته بود که تولید انبوه واکسن داخلی در خوشبینانه‌ترین حالت زودتر از تیر سال آینده نخواهد بود. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...