۱۳۹۸ اسفند ۳, شنبه

پرونده قتل توله خرس در سوادکوه؛ متهمان به جزای نقدی محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – دو تن از عاملان قتل غم انگیز توله خرس در سوادکوه، توسط دادگاه تجدید نظر استان مازندران، به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند. حکم صادره توسط این شعبه به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده است. این پرونده در خردادماه سال جاری با انتشار ویدئویی از سنگ پرانی به توله خرسی مضروب در سواد کوه و بازداشت متهمان گشوده شد. گفتنی است که این دو تن در مرحله بدوی دادگاه، بر اساس رای صادره توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سوادکوه، تبرئه شده بودند.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران، دو تن از عاملان قتل غم انگیز توله خرس در
سوادکوه، توسط دادگاه تجدید نظر استان مازندران، به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، با قطعی شدن رای و اثبات مجرمیت متهمان در دادگاه کیفری، این دو تن می‌بایست‌ از جنبه حقوقی جرم محاکمه و مبلغ پنجاه میلیون تومان بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از کشتار یک خرس قهوه‌ای را نیز به حساب دولت واریز نمایند.

محکومیت این دو متهم که هویت آن ها “ماشاالله مرادی مومجی”و”عبدالله قربانی” عنوان شده است، با شکایت اداره محیط زیست سوادکوه به رای صادره توسط دادگاه بدوی صورت گرفته است.

اواخر خرداد ماه امسال بود که یک قلاده توله خرس قهوه‌ای پس از سقوط از بالای کوه که منجر به جرات اولیه خرس شد، به جای تیمارداری، با سنگ مورد حمله ۲ جوان رهگذر قرار گرفت. تشخیص اولیه محیط زیست سوادکوه بر آن بود که خرس با سنگ پرانی تلف شد.

محیط زیست سوادکوه پس از بازبینی فیلمی که  از سوی یک بانوی حامی محیط زیست در فضای مجازی از ضاربان توله خرس منتشر شد، موفق شد تا ضاربان توله خرس را شناسایی و برای برخورد قانونی به میز محاکمه بکشاند.

پس از گذشت ۵ ماه، در آذرماه ۹۸، شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سوادکوه، ضاربان توله خرس را از اتهام دست داشتن در مرگ این حیوان تبرئه کرد. حکمی که با موجی از اعتراض تشکل‌های زیست محیطی در شبکه اجتماعی مواجه شده و شکایت اداره محیط زیست سوادکوه را به دنبال داشت.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...